کد خبر: 23477
A

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم افتتاح واقعی و نه نمایشی پروژه‌های خط 7 مترو تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محسن سرخو با اشاره به ابهاماتی که درخطوط هفت مترو ایجاد شده است، گفت: استانداردهای ساخت رعایت شده است؛ اما معتقدیم هر افتتاحی باید به صورت واقعی باشد و خطوط کامل شده و یا حداقل به پیشرفت 80 تا 90 درصدی رسیده باشد و پس از آن افتتاح شود.

وی با بیان اینکه طول خط 7، 27 کیلومتر است است که در حال حاضر 22 کیلومتر آن با 7 ایستگاه فعال افتتاح شده است، ادامه داد: اگر خط 7 به بهره‌برداری کامل برسد و با تمام ظرفیت کار کند، می‌تواند روزانه یک میلیون مسافر را جابه‌جا کند در حالی که حالا تنها دو رام قطار فعال در این خط وجود دارد و قطار سوم نیز به صورت رزرو متوقف است در حالی که باید در این خط 10 رام قطار فعال باشد.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از پایان سال مابقی ایستگاه‌های خط 7 وارد مدار شوند، گفت: افتتاحیه‌ای که هفته گذشته توسط شهردار تهران برای خط 7 مترو انجام شد، به معنای تکمیل نهایی نیست و باید افتتاحیه زمانی انجام گیرد که پروژه به اتمام رسیده باشد نه اینکه تنها حفر تونل و ریل‌گذاری تمام شده باشد.

سرخو با بیان اینکه ایستگاه ابتدایی و انتهایی خط 7 با 5 ایستگاه میانی افتتاح شده و مابقی مسیر خالی است، اظهار کرد: خط 7 شمال غرب به جنوب شرق را متصل می‌کند و براساس برنامه 5 ساله شهرداری باید در سال 94 به طور کامل مورد بهره‌گیری قرار می‌گرفت که این مهم محقق نشد و حالا با وجود یک سال و نیم تاخیر شاهد هستیم که تنها 7 ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر