کد خبر: 39648
A
در گفت و گو با دیده بان ایران، مطرح شد؛

انتقاد الهام فخاری از عملکرد شهرداری تهران در کنترل بحران و خدمات رسانی به شهروندان / شورای شهر پیگیر عملکرد شهرداری تهران در خدمات رسانی به شهروندان است

فخاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که وقتی یک اتفاق قابل پیش‌بینی تکرار می‌شود نشان‌دهنده آن است که برنامه‌ریزی یا تمرین مناسبی نداریم، گفت: به دلیل نبود برنامه‌ریزی مناسب بحران می‌شود و حتی در سطح مقام‌های عالی دولت به دعای مردم اتکا می‌کنیم. البته این نفی کننده زحمات کارکنان شهرداری تهران نیست. آنها از روز گذشته در شهر و مناطق مشغول فعالیت هستند اما پیشگیری از تلمبار شدن برف و سیستم چرخشی فعالیت قابل نقد است.

انتقاد الهام فخاری از عملکرد شهرداری تهران در کنترل بحران و خدمات رسانی به شهروندان / شورای شهر پیگیر عملکرد  شهرداری تهران در خدمات رسانی به شهروندان است
دیده بان ایران- سپیده اجلالی: با توجه به برف نسبتا سنگین شب گذشته تردد برای مردم شهر بسیار دشوار شده است. از طرفی برف های روی زمین تبدیل به یخ شده و هیچ تدبیری برای این موضوع از جانب شهرداری تهران اندیشیده نشده است. درختان بسیاری از نواحی تهران بر اثر فشار زیاد درختان در وسط خیابان، بر روی خوردروها و یا سیم های برق افتاده اند و هرلحظه امکان بروز فاجعه ای بزرگ وجود دارد. 

 

از طرفی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم شهر تهران،طی تذکری اعلام داشت که سالیانه 33 میلیارد تومان صرف هزینه برف روبی می شود(البته باید در نظر گرفت که تهران هرسال با برفی همانند برف شب گذشته مواجه نمی شود.)

 

در راستای شفاف سازی همین مسائل، الهام فخاری، عضو شورای پنجم شهر تهران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: انتظار همه ما این است که شهر با مدیریت بهتری ارائه شود و همین موضوع باعث شد که صبح امروز جناب آقای فراهانی تذکر خود را به شهرداری تهران ارائه نماید. از طرفی اقلیم تهران با برف و سرما همراه بوده است شاید اخیرا این  میزان به حداقل خود رسیده باشد  اما لازم به ذکر است هزینه برف روبی در سال هایی که در شهر ما شاهد برف نیستیم، صرف سایر مسائل درون شهری می شود.   

 

الهام فخاری، افزود: انتظار همه ما این است که شهر مسلط‌تر و با پیش‌بینی بهتری مدیریت شود. امروز صبح امروز جناب آقای فراهانی تذکر خود را به شهرداری تهران ارائه نمود. به هر حال اقلیم تهران با برف و سرما درگیر بوده و هست و مشکل و بحث کمبود منابع مالی نیست. چه بسا از دیرباز بیش‌تر مساله ایرانی اشکال‌هایی در سازمان‌دهی است. سازمان هواشناسی این شرایط جوی را پیش‌بینی کرده بود. 

وی با اشاره به این که وقتی یک اتفاق قابل پیش‌بینی تکرار می‌شود نشان‌دهنده آن است که برنامه‌ریزی یا تمرین مناسبی نداریم، گفت: به دلیل نبود برنامه‌ریزی مناسب بحران می‌شود و حتی در سطح مقام‌های عالی دولت به دعای مردم اتکا می‌کنیم. البته این نفی کننده زحمات کارکنان شهرداری تهران نیست. آنها از روز گذشته در شهر و مناطق مشغول فعالیت هستند اما پیشگیری از تلمبار شدن برف و سیستم چرخشی فعالیت  قابل نقد است. 

فخاری با بیان این که انتظار می‌رود با تدبیر بیشتر و تدارک بهتر با این مسئله روبرو شویم، تاکید کرد: اگر بناست که روی ظرفیت‌ها و همکاری اجتماعی مردم حساب کنیم می‌تواند در چارچوب و برنامه‌ریزی دقیقی اتفاق افتد.  وقتی وضعیت هوا پیش‌بینی شده می‌توان از قبل با فراخوان سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیج همکاری هدفمند آنها در مدیریت شرایط را جلب کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از مکانیسم های شورا در پیگیری مسائل، تذکر است. صبح امروز آقای فراهانی در مورد پیامدهای وضعیت بارش‌های آسمانی در شهر تذکر دادند. در گذشته نیز آقای فراهانی در مورد پیشگیری از آب گرفتگی بسیاری از معابر تهران هشدار و گزارش دادند، در مجموع باید دید چرا در مواردی گزارش کار و آمادگی که به شهردار و شورای شهر تهران ارسال می‌شود، در یک بحران نمی‌تواند اجرایی شود. 

فخاری در رابطه نبود شهردار و یا مسئولی در سطح شهر در شب هنگام گفت: این چنین نیست. شهردار شب و تیم مدیریتی به صورت شیفتی مطابق جدول زمان‌بندی شده، مشغول به کار هستند. مسائل شب هم مسائل کوچکی نیستند. به نظر می‌رسد که شهر خواب است اما مسائل اجتماعی تا مسائل عمرانی اتفاق می‌افتد، اما باید دید شیف شب چقدر کارآمد است و اگر کارآمد نیست دلیل آن مشخص شود تا منصفانه‌تر در این مورد صحبت شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر