کد خبر: 45622
A
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

سودجویان در خیابان های شیراز داروی سقط جنین می فروشند

در حالی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این همه مرکز خصوصی در زمینه بیماری های زنان و درمان نازایی وجود دارد برخی با توصیه های افراد غیر متعهد و حتی سقط های غیر قانونی به سلامت خود به حدی آسیب می زنند که جبران ناپذیر است؛ چندی پیش در یک بیمارستان دولتی شیراز زن 28 ساله ای را به سختی از مرگ نجات دادیم که در همین زمینه اقدام کرده بود.

سودجویان در خیابان های شیراز داروی سقط جنین می فروشند

دیده بان ایران: اگر چه حتی در تبلیغات مواد غذایی هم تحت تاثیر سیاست های یاد شده 2 فرزند گنجانده می شود و به نوعی تک فرزندی منع می گردد اما همچنان عده زیادی از زوج های نابارور فارس در حسرت یک فرزند مانده و به حمایت بیشتر برای خرید داروهای درمان ناباروری و سایر خدمات میلیونی احتیاج دارند. با این وجود روز به روز پوشش بیمه ای برخی سازمان ها هم محدود تر شده و بسیاری از زوج ها در نیمه راه می مانند! این وضعیت به نحوی است که با وجود متخصصان با پتانسیل بالا و فلوشیپ های توانمند درمان نا باروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برخی محدودیت های مالی امکان توسعه سرویس دهی را در مراکز دولتی و دانشگاهی استان کمتر نموده و مراجعه زیاد به مراکز دولتی و انتظار های طولانی عده ای از زوج ها را با وجود عدم تمکن مالی روانه بخش خصوصی کرده است.

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره به «خبرجنوب» می گوید: متاسفانه برخی سودجویان در یکی از خیابان های شیراز اقدام به ارایه داروهای سقط جنین می کنند این در حالی است که افراد استفاده کننده از این داروها در معرض نازایی هستند و جدی گرفتن این موضوع بسیار مهم است.

 

دکتر عمویی می گوید: مردم نیز خود باید نسبت به این قضایا حساس باشند و حتی هنگام بارداری با تحقیق به ماماهای دارای صلاحیت و پزشکان متخصص برای گذراندن سالم این دوران مراجعه کنند و با اطمینان حاملگی را طی کنند.

وی می افزاید: در حالی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این همه مرکز خصوصی در زمینه بیماری های زنان و درمان نازایی وجود دارد برخی با توصیه های افراد غیر متعهد و حتی سقط های غیر قانونی به سلامت خود به حدی آسیب می زنند که جبران ناپذیر است؛ چندی پیش در یک بیمارستان دولتی شیراز زن 28 ساله ای را به سختی از مرگ نجات دادیم که در همین زمینه اقدام کرده بود.

دکتر عمویی مشاوره ژنتیک و غربالگری های به موقع دوران بارداری را ضروری می داند و یادآور می شود: این مشاوره و غربالگری ها باید توسط تمامی زنان باردار ساکن در شیراز، شهرستان ها و روستاها انجام شود تا در صورت تشخیص اختلالات جنینی سقط درمانی با مجوز انجام گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر