کد خبر: 136569
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح کرد:

محسن پیرهادی: مجلس به دنبال هیاهو و مچ گیری از «تیم اقتصادی» دولت نیست/ پاسخ به مطالبات معیشتی مردم آزمون دولت و مجلس است/ جنگ اقتصادی تحمیلی میلیون‌ها ایرانی را به زیر خط فقر کشاند

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در پارلمان یازدهم ضمن تاکید بر لزوم تعامل همه‌جانبه مجلس و دولت به دیده‌بان ایران گفت: جنگ اقتصادی تحمیلی فشار زیادی را به زندگی مردم وارد کرده و در این مسیر وکلای ملت خود را موظف به همکاری با دولت در جهت کاهش مشکلات اقتصادی کنونی می‌دانند. مجلس در کنار حمایت از فعالیت‌های دولت، از نقد دلسوزانه و اهرم‌های نظارتی خود غافل نخواهد شد.

محسن پیرهادی: مجلس به دنبال هیاهو و مچ گیری از «تیم اقتصادی» دولت نیست/ پاسخ به مطالبات معیشتی مردم آزمون دولت و مجلس است/ جنگ اقتصادی تحمیلی میلیون‌ها ایرانی را به زیر خط فقر کشاند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، فشار اقتصادی وارده به کشور پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی علیه مردم ایران عاملی شده تا زندگی بخش زیادی از مردم با مشکلات عدیده مواجه شود. افزایش نرخ تورم و همچنین رکورد ایجاد شده در بخش‌هایی از اقتصاد از جمله عواملی است که به صورت مستقیم بر زندگی و معیشت میلیون‌ها نفر تاثیر مستقیم گذاشته است.

لزوم همکاری میان دولت و مجلس برای برون رفت از وضعیت کنونی موضوعی است که همواره از سوی رهبر انقلاب و‌ بسیاری از دلسوزان جامعه نخبگانی مطرح شده است. تعاملی که باید تبدیل به موتور محرک دولت سیزدهم شود و از سوی دیگر جایگاه نظارتی نمایندگان ملت در پارلمان را نیز زیر سوال نبرد.

در همین رابطه محسن پیرهادی به عنوان نماینده‌ای که سابقه حضور در هیأت رییسه پارلمان را نیز در کارنامه دارد به دیده بان ایران می‌گوید؛ مجلس بدون هیچگونه تعارفی و فارغ از هرگونه تعلقات سیاسی، بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم را دنبال خواهد کرد.

او تأکید می‌کند؛ باید بپذیریم که جنگ اقتصادی تحمیلی مشکلات بسیاری را برای مردم و کشور ایجاد کرده و برای حل این مشکلات لازم است دولت و مجلس در کنار هم قرار بگیرند و در یک مسیر تعاملی و به دور از هیاهو کارها را به پیش ببرند.

نمایندگان مجلس برای منافع و مصالح مردم تلاش می‌کنند 

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران در خصوص لزوم تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، اظهار کرد: قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون دو بال اصلی جایگاه قوه مقننه است، نمایندگان به عنوان وکلای ملت و بر اساس سوگندی که به جا آورده اند شرعا و قانونا مکلفند که در هر دو حوزه بر اساس منافع و مصالح مردم و نظام اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور در سالهای اخیر و جنگ اقتصادی که از خارج از مرزها علیه مردم و نظام شکل گرفته و اقتصاد کشور و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است، پرداختن به امور اقتصادی کشور و مدیریت اوضاع اقتصادی در شرایط ویژه و تحمیلی کشور وظیفه مشترک دولت و مجلس است. در این عرصه اگرچه دولت مجری و پیشبرنده راهکارهاست اما مجلس با قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون و عملکرد دولتمردان و مسئولان اجرای در کنار قوه مجریه قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تشریح نوه نظارت بهارستان‌نشینان بر عملکرد تیم اقتصادی دولت، بیان داشت: نظارت مجلس بر روند فعالیت دولت و به صورت ویژه «تیم اقتصادی» نه از نوع مچ‌گیری برای هیاهو و غوغاسازی، که برای رفع کاستی‌ها و حل مشکلات مردم و کشور است.

جنگ اقتصادی تحمیلی میلیون‌ها ایرانی را به زیر خط فقر کشاند 

پیرهادی تصریح کرد: در شرایطی که اوضاع  تحمیلی اقتصادی، گذران زندگی را برای شمار زیادی از هموطنانمان دشوار کرده و چندین میلیون نفر را به زیر خط فقر کشانده است،‌ مجلس بی تعارف و جدای تعلقات سیاسی پیگیر حق مردم و رفع مشکلات و کاستی‌ها در حوزه‌های اقتصادی است، در این مسیرها با طرح سوالات متعدد و حتی به جریان انداختن موضوع استیضاح برخی وزرای اقتصادی دولت جدیت و عزم خود را برای مدیریت اقتصادی کشور نشان داده است، پالس‌هایی که خیلی سریع از سوی دولت شنیده شدند و اصلاح و رفع کاستی‌ها در دستورکار دولت قرار گرفتند.

نماینده مردم تهران در پارلمان یازدهم تأکید کرد: اگرچه بنای مجلس یازدهم تعامل حداکثری با دولت سیزدهم است و همراهی با دولت را وظیفه خود می‌داند و در این مسیر از همه پتانسیل خود استفاده خواهد کرد اما از نقد دلسوزانه و کارشناسانه امور غفلت نخواهد کرد و برای پیشبرد اهداف دولت و مجلس، اهرم‌های نظارتی خود را در جهت تقویت دولت به کار خواهد بست؛ چنان که کارنامه یک ساله همراهی دو قوه نیز موید این امر است.

مجلس و دولت در بالاترین سطح باهم تعامل دارند

پیرهادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با دیده بان ایران ذکر مثالی از تعامل سازنده مجلس و دولت، عنوان داشت: همراهی و همگامی و تفاهم دولت و مجلس بر سر حذف ارز ترجیحی به عنوان بزرگترین جراحی اقتصادی کشور در سالهای اخیر، پیگیری بحث هدفمند کردن یارانه و توجه به طبقه کم درآمد و آسیب پذیر جامعه در لوای این قانون، توجه و رسیدگی به مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان  و... از جمله اقداماتی است که نمایانگر هماهنگی و همراهی دو قوه در مباحث اقتصادی است. تعاملی که از بالاترین سطح آن در دو قوه شکل گرفته است و در بدنه مجلس و دولت ساری و جاری شده است.

پیرهادی در پایان گفت: مجلس و دولت خود را در کنار هم و مکمل یکدیگر می‌دانند و پاسخ‌گویی به مطالبه اول مردم یعنی بهبود اوضاع اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی را وظیفه اصلی خود می‌دانند، پاسخگویی به مطالبات به حق اقتصادی مردم آزمون بزرگ دو قوه است و بنابراین طبیعی است که هم مجلس و هم دولت برای رونق بخشیدن به اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی هر چه در توان دارند را بکار گیرند و دِین شان به مردم را ادا کنند.

منبع: سایت دیده بان ایران - سیدسجاد موسوی 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر