کد خبر: 17502
A

تعجب سیف از وعده افزایش یارانه ها توسط قالیباف / یک کسی می تواند چنین تعهدی را انجام دهد یک تورم شدید به بار بیاورد !

ولی الله سیف در پاسخ به این سوال که {آیا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توانند درباره افزایش یارانه نقدی وعده ای مستقل از نظر مجلس بدهند؟} حتما باید مجلس تصمیم بگیرد، حالا وعده هایی است که داده می شود ممکن هم است کسی که این وعده ها را می دهد اگر زمانی اتفاقی افتاد و خلاصه موفق شد برود مجلس توضیح دهد و مجوز هم برای این کار بگیرد ولی آثار تورمی و عدم داشتن منطق درباره شرایط اقتصادی که از این اقدام حاصل می شود را نیز باید به آن توجه کرد.

تعجب سیف از وعده افزایش یارانه ها توسط قالیباف / یک کسی می تواند چنین تعهدی را انجام دهد یک تورم شدید به بار بیاورد !

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: {درباره طرح وعده افزایش 3 تا 5 برابری یارانه نقدی توسط یکی از  کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری}  با توجه به ظرفیت اقتصاد ایران، من از طرح این صحبت ها تعجب می کنم.

ولی الله سیف در واکنش به وعده های قالیباف متذکر شد:  البته یک کسی می تواند چنین تعهدی را انجام دهد و تمام ساختارهای پولی و مالی کشور را به هم بریزد و یک تورم شدید به بار بیاورد و ساختارهای موجود را تحت تأثیر قرار دهد اما در نهایت این کار او نفعی برای مردم به دنبال نخواهد داشت.  ظاهر قضیه آن است که به مردم رقمی بالاتر یارانه می دهد اما تورم بیشتری را به آنها تحمیل می کند.

آن اقدام اقتصادی مهم است که مردم لمس‌اش کنند. تلاش دولت یازدهم آن بود که تورم را از بالای 40 درصد کاهش دهد و تک رقمی کند، همچنین ساختاری ایجاد کند که تورم تک رقمی پایدار بماند.

ولی الله سیف در پاسخ به این سوال که {آیا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توانند درباره افزایش یارانه نقدی وعده ای مستقل از نظر مجلس بدهند؟}  حتما باید مجلس تصمیم بگیرد، حالا وعده هایی است که داده می شود ممکن هم است کسی که این وعده ها را می دهد اگر زمانی اتفاقی افتاد و خلاصه موفق شد برود مجلس توضیح دهد و مجوز هم برای این کار بگیرد ولی آثار تورمی و عدم داشتن منطق درباره شرایط اقتصادی که از این اقدام حاصل می شود را نیز باید به آن توجه کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر