کد خبر: 30010
A

تولید طلا در کشور به یک دهم رسیده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور از کاهش تولید طلا تا یک دهم در 5 سال گذشته خبر داد.

تولید طلا در کشور به یک دهم رسیده است

دیده بان ایران: عباداله محمد ولی در گفتگویی با اشاره به اینکه میزان اشتغال در این صنف نیز با کاهش تولید کاهش چشمگیری داشته است افزود: ادامه این روند سبب زمینه سازی واگذاری بازار 80 میلیون نفری ایران به رقبا و کالای خارجی است.

وی با اشاره به اینک وضعیت تولید طلا هر روز بدتر می شود گفت: در 20 ماه گذشته بازار طلای داخلی با رکود مواجه بوده و از مشتری خالی است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا قانون مالیات بر ارزش افزوده را سبب افزایش هزینه تولید و کاهش قدرت رقابت دانست و افزود: روش دریافت این مالیات اشتباه بوده و سبب رکود صدر درصدی بازار طلا در کشور شده است.

محمدولی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: مسئولین تا امروز تدبیری برای خروج از وضعیت فعلی طلا نداشته و این رویه سبب کاهش قدرت تولید کنندگان برای حفظ نیروی کار شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با اشاره به اینکه کشور آلمان درصد سال گذشته 8 بار واحد پولی خود را تغییر داده است گفت: انتخاب طلا به عنوان حفظ سرمایه در این کشور سبب گرایش مردم آلمان برای خرید طلا شده که این روند قیمت طلا را افزایش داده است.

محمدولی گفت: تک نرخی کردن دلار نیز از سوی دولت از دلایل دیگر نوسانات قیمت طلا و ارز در بازار است.

فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر