کد خبر: 41907
A

سالهاست که موضوع حمایت از کالای ایرانی بر سر زبان ها افتاده اما آنچه که به واقع رخ داده عدم حمایت درست و با برنامه ریزی مشخص از کالای ایرانی است در تمامی کشورهای پیشرفته صنعتی، بخش تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما در کنار آن حضور برندهای خارجی که به ایجاد رقابت در کیفیت تولید محصولاتی داخلی آن کشور نیز کمک می کند، دارای اهمیت است. آنچه که می بایست به آن توجه ویژه داشت کمک به برندهای داخلی جهت به روز کردن محصولات خود در حوزه تکنولوژی و همچنین عدم برند سوزی در حوزه برندهای خارجی است که در ایران از شرایط داخلی سازی بسیار خوبی بهره می برند.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ الکا ایران نوشت؛ سالهاست که موضوع حمایت از کالای ایرانی بر سر زبان ها افتاده اما آنچه که به واقع رخ داده عدم حمایت درست و با برنامه ریزی مشخص از کالای ایرانی است.

حمایت از کالای ایرانی آنقدر مهم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1397 را "حمایت از کالای ایرانی" نام گذاری کردند تا به این واسطه رونق به کارخانه های تولید داخل بازگردد و شاید این مهم سبب شود که مسئولان و دولت مردان نگاه ویژه تری به کار و کارگر ایرانی در راستای حمایت از تولید داشته باشند.

نامگذاری این سال شامل تمامی کالاهای تولید داخل خواهد شد اما با نگاه دقیق تر درخواهیم یافت که صنعت لوازم خانگی ایران در کانون توجه قرار خواهد گرفت چرا که گستردگی این صنعت و وابستگی بسیاری از صنایع کشور در گرو رونق در این صنعت مهم کشور قرار دارد و بر همین اساس اگر برنامه ریزی درست و دقیقی در جهت حمایت از کالای ایرانی انجام گیرد می توان امیدوار بود که صنعت لوازم خانگی ایران طی چند سال آینده به رشد و شکوفایی در خوری خواهد رسید که توان حضور در بازارهای جهانی را نیز خواهد داشت.

اما نکته جائز اهمیت عدم شتاب زدگی و برخورد غیرمنطقی و البته بدون پشتوانه علمی در خصوص فرمایش رهبر معظم انقلاب است که سال 1397 را با نام "حمایت از کالای ایرانی" آغاز کردند.

در تمامی کشورهای پیشرفته صنعتی، بخش تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما در کنار آن حضور برندهای خارجی که به ایجاد رقابت در کیفیت تولید محصولاتی داخلی آن کشور نیز کمک می کند، دارای اهمیت است.

آنچه که می بایست به آن توجه ویژه داشت کمک به برندهای داخلی جهت به روز کردن محصولات خود در حوزه تکنولوژی و همچنین عدم برند سوزی در حوزه برندهای خارجی است که در ایران از شرایط داخلی سازی بسیار خوبی بهره می برند.

در حال حاضر برخی از برندهای خارجی چه در حوزه صنعت لوازم خانگی و چه در دیگر بخش های صنعتی کشور مانند صنعت خودرو و ... با ایجاد سایت های تولید در ایران و همچنین داخلی سازی محصولات خود در حال فعالیت در کشور هستند.

حمایت از کالای ایرانی به معنای حذف این برندها نخواهد بود چراکه سهم ارزش افزوده سایت های مونتاژ و تولیدی آنان برای کشور بوده و  میزان سرمایه گذاری، ورود تکنولوژی، ایجاد رقابت و مهمتر از همه اینها ایجاد اشتغال فراوان در این سایت های تولیدی قطع به یقین در ایجاد رونق در چرخه اقتصادی کشور موثر خواهند بود.

حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی یعنی کمک به برندهای داخلی با کیفیت در جهت ارائه محصولات مناسب به بازار کشور و همچنین بازارهای جهانی با نام ایران است.

بر اساس شنیده ها متاسفانه هم اکنون برخی از برندهای ایرانی به دلیل ارزان بودن هزینه تولید و کسب سود بیشتر، محصولات خودرا در کشورهایی نظیر چین تولید کرده و با نام برند ایرانی به بازار عرضه می کنند که می بایست در گام اول شرکت های اینچنینی را مورد بررسی قرار داد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت سکان دار حمایت از کالای ایرانی خواهد بود و باید دید در ادامه چه برنامه ریزی در خصوص شعار امسال صورت خواهد گرفت که مبادا از آن ور بام بیوفتیم.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر