کد خبر: 43674
A

تقدیر توکلی از پیگیری‎های جهانگیری/ کاری که سپاه می‎تواند بکند اما بانک مرکزی نه!

احمد توکلی معتقد است: با همین مجلس و دولت هم می‌توان کار کرد، هرچند گلایه ها و ایراداتی وجود دارد ولی باید برای رفع ایرادات هشدار داد و مشکلات را حل کرد.

تقدیر توکلی از پیگیری‎های جهانگیری/ کاری که سپاه می‎تواند بکند اما بانک مرکزی نه!

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در جلسه ماهانه این تشکل که با محوریت قوانین مرتبط با شفافیت ولی غیر رایج برگزار شد، گفت: البته از دولت گله‌داریم؛ ولی وقتی نامه‌ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور می‌نویسیم؛ به آن توجه و دستور صادر می‌کنند و به نتیجه کامل هم می‌رسد و انشا الله این کار را ادامه خواهیم داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مجلس شورای اسلامی دوره دهم اگر چه نسبت به دوره‌های قبلی با انتقادهای بسیاری به لحاظ عملکردی مواجه است و عملکردش نسبتا مثبت نیست؛ اما چند اقدام قابل تامل و مهم در جهت مبارزه با فساد انجام داده و تصویب کرده است. یکی از این مصوبات در مورد پرداخت حقوق مسوولان است. عموم مردم باید به دریافتی مقامات؛ مدیران و روسا به‌ صورت برخط و آنلاین دسترسی داشته باشند و حتی قبل از پرداخت حقوق فیش حقوقی مسئولان منتشر شود. البته در مجلس دهم وقتی دسترسی به حقوق و مزایای مقامات در کمیسیون تلفیق تصویب‌شد و قرار بود برای تصویب نهایی در صحن بررسی شود؛ عبارت 'عموم مردم' را حذف کردند؛ که ما متوجه آن شدیم و پیگیری کردیم و دوباره اصلاح و عبارت 'عموم مردم' اضافه شد و نمایندگان هم به آن رای دادند و تصویب کردند.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی موسسات غیرمجاز پرداخت و گفت: عملکرد بانک مرکزی در خصوص موسسه‌های غیر مجازی همچون ثامن الحجج و میزان تاسف بار است. ادغام موسسه ثامن در بانک انصار در مدت ۱۵ روز اجرایی شد ولی مسوولان بانک انصار با اعتقاد و ایمان آن را اعلام و اجرا کردند.
وی افزود: وقتی مردم برای دریافت وجوه خود اقدام کردند تا پول خود را از ثامن بگیرند؛ بانک انصار به هر سپرده‌گذار هر میزان پول که می‌خواست؛ می‌داد ؛ وقتی سپرده گذاران حتی می گفتند ما سه میلیارد تومان از پولمان را می خواهیم، می گفتند می دهیم و مردم وقتی مطمئن شدند که پولشان داده می شود، پولها را برمی گرداندند . بعد از چند روز دخل‌وخرج این بانک مثبت شد زیرا پولی که می‌گرفت بیشتر از میزانی بود که پرداخت کرد؛ در این مورد سپاه می‌تواند این کار را انجام دهد ولی بانک مرکزی از انجام آن ناتوان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرار است بازدیدی از بانک انصار و ادغام موسسه ثامن داشته باشم و در همین زمینه گزارشی به مطبوعات خواهم داد. فردی که مسئول این کار شد آدم درستی است. به خدا، پیغمبر و معنویات توجه دارد.مسئول این کار گفت ربا نجس است و نباید بگیریم که به وی می گفتند وضع خراب می شود اما وی آن را قبول نداشت ولی چون به خدا توکل کردند؛ نتیجه گرفتند. نمی‌ترسند ومی‌گویند خداوند کمک و حمایت خواهد کرد؛ همین‌گونه و با همین اعتقاد خطر را پذیرفتند و نتیجه گرفتند. البته ممکن است به عملکرد خود بانک انصار هم ایراد باشد ولی در این مورد نتیجه گرفتند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر