کد خبر: 45173
A
اسماعیل دوستی;

تیم اقتصادی دولت باید به طور کامل دست‌خوش تغییر شود/ برخی مدیران، کاسب اقتصادی و سیاسی هستند/ نمایندگان مجلس له له می زنند تا به خارج بروند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی گفت: به نظر می‌رسد دولت به یک خانه‌تکانی جدّی در همه زمینه‌ها نیاز دارد. به طور مشخص، تیم اقتصادی دولت به طور کامل باید دست‌خوش تغییر شود.

تیم اقتصادی دولت باید به طور کامل دست‌خوش تغییر شود/ برخی مدیران، کاسب اقتصادی و سیاسی هستند/ نمایندگان مجلس له له می زنند تا به خارج بروند

دیده بان ایران: اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی در گفت‌وگو با فارس  افزایش بی‌رویه قیمت برخی کالاهای اساسی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت و مجلس باید بنشینند و یک انسجامی پیدا کنند و در ارتباط با مسائل اقتصادی کشور، تدبیری بیاندیشند.

 

  • دولت اصلاحات برای گرانی مرغ، استانداران را بسیج کرد

استاندار کهکیلویه و بویراحمد در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: من به یاد دارم زمانی که در دولت اصلاحات، مرغ گران شد و از 800 تومان به 900 تومان رسید، آقای خاتمی استانداران را احضار کرد و از آن‌ها خواست تا ظرف مدّت یک هفته، موضوع گرانی مرغ را حل کنند.

زمانی که در دولت اصلاحات، مرغ گران شد و از 800 تومان به 900 تومان رسید، آقای خاتمی استانداران را احضار کرد و از آن‌ها خواست تا ظرف مدّت یک هفته، موضوع گرانی مرغ را حل کنند.

دوستی ادامه داد: همه ما بسیج شدیم و حتی من به عنوان استاندار، به سراغ مرغ‌دارها می‌رفتم و می‌گفتم چرا تولید نمی‌کنید و گیر کار کجاست؟ یا اینکه چرا مرغی که در مرغداری وجود دارد را عرضه نمی‌کنید؟ 

وی با بیان اینکه همه ما استانداران، بسیج شدیم و موضوع گرانی مرغ را سریع مهار کردیم، تصریح کرد: دولت باید انگیزه کافی برای حل مشکلات داشته باشد و انگیزه‌اش را تقویت کند.

  • انگیزه دولت برای عبور از چالش‌ها کم‌رنگ است

فعال سیاسی اصلاح‌طلب، آمادگی و انسجام هیأت دولت، استانداران و مسئولین اقتصادی کشور، برای حل مشکلات اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در دورانی که در دنیای خارج، داستان‌هایی برای ما به‌وجود می‌آورند و نقشه‌هایی را طراحی می‌کنند، ما هم باید در مقابل آن‌ها طرح داشته باشیم و طرح‌های خود را روز‌به‌روز عرضه و عملیاتی کنیم.

دوستی با بیان اینکه معتقدم یک ضعف‌هایی وجود دارد که اگر جبران نشود، خسارت سنگینی به کشور وارد خواهد شد، تصریح کرد: به نظر من، انگیزه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و عبور از چالش‌ها کم‌رنگ است و باید انگیزه لازم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مجلس هم باید از اختلافاتی که دارد صرفنظر کند، اظهار داشت: همیشه یک لایحه در مجلس مطرح شده و یک عده موافق و یک عده مخالف آن بوده‌اند؛ امّا وقتی که رأی آورده است، دیگر گردن‌کشی نداشته‌ایم.

  • بین صف و ستاد دولت، هماهنگی وجود ندارد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی کشور، تصریح کرد: دنیا دارد به ما نگاه می‌کند و ما باید بتوانیم برای غلبه بر مشکلات، راهی پیدا کنیم.

دوستی با بیان اینکه من با مردم شهرستان ارتباط دارم و می‌دانم که آن‌ها با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: واقعاً دولت باید تجدید قوا کند و انگیزه خدمت خود را قوی‌تر کند. صف و ستاد دولت باید منسجم باشد؛ من معتقدم بین صف و ستاد، هماهنگی نیست.

واقعاً دولت باید تجدید قوا کند و انگیزه خدمت خود را قوی‌تر کند. صف و ستاد دولت باید منسجم باشد؛ من معتقدم بین صف و ستاد، هماهنگی نیست.

وی، وجود انگیزه را عامل مهمی در وزرا و استانداران دانست و تصریح کرد: ما به مدیرانی نیاز داریم که هفده، هجده ساعت کار کنند و بر روی حل مسائل کشور، ریز شوند.

 

  • دولت به خانه‌تکانی جدّی نیاز دارد

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه معتقدم کابینه دولت باید ترمیم شود، تصریح کرد: در ارتباط با استانداران نیز باید تغییراتی رخ دهد. به نظر می‌رسد دولت به یک خانه‌تکانی جدّی در همه زمینه‌ها نیاز دارد. به طور مشخص، تیم اقتصادی دولت به طور کامل باید دست‌خوش تغییر شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی در پاسخ به این سؤال که آیا حزب اعتماد ملّی، راهکار و برنامه خاصی را در ارتباط با مسائل کشور، به دولت اراده داده یا خیر؟‌ اظهار داشت: ما در حزب، هنوز در این مورد نظری به دولت نداه‌ا‌یم، امّا اعتقاد دارم احزاب باید به دولت کمک کنند. توفیق دولت، توفیق جمهوری اسلامی است؛ شکست دولت شکست جمهوری اسلامی است. ما چرا این را نمی‌پذیریم؟ اگر دلت شکست بخورد نظام ضرر می‌کند.

دوستی با تأکید بر اینکه همه باید به دولت کمک کنیم، تصریح کرد: البته خود دولت هم باید کمک بخواهد.

  • کاسبان سیاسی و اقتصادی، جای مدیران باانگیزه را گرفته‌اند

وی، لزوم استفاده از مدیران باانگیزه در دولت را ضروری خواند و تصریح کرد: متأسفانه یک سری کاسب وجود دارد؛ چه کاسب سیاسی، چه کاسب اقتصادی. این افراد، در همه جا هم وجود دارند؛ هم در دولت و هم در سایر قسمت‌های حکومت.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مدیری که کاسب باشد به درد کشور نمی‌خورد، تصریح کرد: ما نیروهایی می‌خواهیم که طرفدار نظام و انقلاب باشند؛ مردم‌دار و دین‌دار باشند.

متأسفانه یک سری کاسب وجود دارد؛ چه کاسب سیاسی، چه کاسب اقتصادی. این افراد، در همه جا هم وجود دارند؛ هم در دولت و هم در سایر قسمت‌های حکومت.

«ایهاالناس! باید برگردیم به بیست سال پیش. انگیزه وجود ندارد؛ اگر وجود داشته باشد، همه مسائل حل است. اعتقاد، اخلاص، انس با مردم؛ اینها خصوصیاتی است که یک مدیر باید داشته باشد. این‌ها کمرنگ شده است؛ تعارف نداریم. مردمی بودن، توکل به خدا، انقلابی بودن، فاکتورهایی هستند که می‌تواند یک مدیر را پیش ببرد. این خصوصیات کمرنگ شده و جای آن‌ها را کاسبی، سیاسی‌بازی و تنبلی گرفته است.»

  • نماینده مجلس له‌له می‌زند تا به خارج برود

نماینده اسبق مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، به انتقاد از مجلس پرداخت و اظهار داشت: یک نماینده له‌له می‌زند برای اینکه به خارج از کشور برود. این دلاری که تو می‌خواهی به خارج ببری، با هزار بدبختی به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ما نماینده مجلس بودیم، در طول چهار سال، دو سفر خارجی هم نداشتیم، امّا الان، نماینده‌ها همیشه در سفر خارجی هستند. رها کنید این مسائل را و برای مردم کار کنید؛ به داخل مردم بروید. واقعاً ما در همه قسمت‌ها می‌لنگیم؛ هم در مجلس، هم در دولت.

ما اگر با این مردم صاف و صادق باشیم، به خدا نان هم نداشته باشند از این نظام جدا نمی‌شوند و نمی‌بُرند؛ چون این نظام را دوست دارند

دوستی، انتقاداتش از وضعیت مدیریت کشور را اینطور خاتمه داد: «ما اگر با این مردم صاف و صادق باشیم، به خدا نان هم نداشته باشند از این نظام جدا نمی‌شوند و نمی‌بُرند؛ چون این نظام را دوست دارند؛انقلاب و شهدای‌شان را دوست دارند، امّا وقتی می‌بینند ما با آنها مأنوس نیستیم، ارتباط تنگاتنگ نداریم و با آن‌ها صادق نیستیم، خب آن‌ها هم ناراحت می‌شوند؛ اشکال اینجاست.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر