کد خبر: 67785
A

مجید رضائیان درباره «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار کرد: در بخش اقتصاد و صنعت حتما متخصصان این حوزه صاحب نظر هستند. اما از منظر ارتباطات و رسانه برای برگزاری هر رویدادی وجوه ارتباطاتی آن باید در نظر گرفته شود چرا که ارتباطات سرمایه است، با این تفاوت که شبیه پول نیست اما می‌توان با داشتن آن و در نظر گرفتن زمینه‌های مورد نیاز به نتیجه رسید.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران نمایشگاه های بین المللی از منظر ارتباطی از سه منظر مورد ارزیابی قرار می گیرند، رعایت این سه وجه می تواند موفقیت نمایشگاه را به تناسب مدل کشورهای توسعه یافته به همراه داشته باشد.

 

‎مجید رضائیان در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار کرد: در بخش اقتصاد و صنعت حتما متخصصان این حوزه صاحب نظر هستند. اما از منظر ارتباطات و رسانه برای برگزاری هر رویدادی وجوه ارتباطاتی آن باید در نظر گرفته شود چرا که ارتباطات سرمایه است، با این تفاوت که شبیه پول نیست اما می‌توان با داشتن آن و در نظر گرفتن زمینه‌های مورد نیاز به نتیجه رسید.
 
‎این استاد دانشگاه ادامه داد: نمایشگاه را می‌توان از سه زاویه شبیه کشورهای توسعه یافته مورد بررسی قرار داد. اول باید نیازسنجی صورت گیرد تا شرکت‌کننده و مخاطب مد نظر الزام برگزاری چنین نمایشگاهی را بداند و با آگاهی مناسب شرکت کند تا کسب نتیجه‌ی دلخواه حاصل شود. زاویه‌ی بعد، هر نمایشگاه صنعتی دو وجه دارد پرستیژ و مارکتینگ به عنوان مثال بی ام و برای بازاریابی و معرفی خود وارد نمایشگاهی نمی‌شود بلکه بیشتر برای پرستیژ و قدرت‌نمایی در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند. تمرکز عمده‌ی ما در فضاهای نمایشگاهی بیشتر بر روی مارکتینگ وجود دارد که البته اشتباه نیست ولی پتانسیل بیشتری هم وجود دارد که باید به آنها هم توجه کرد. بخش سوم تلاقی دو بخش قبل است یعنی گره خوردن ارتباطات و تبلیغات و بوجود آمدن ظرفیتی به اسم مارکتینگ و هر نمایشگاهی که بتواند این سه وجه را درست و دقیق انجام بدهد در نهایت ارائه‌ی مناسب‌تری خواهد داشت.
 
‎رضائیان گفت: باید همه‌ی تلاش‌ها در راستای حرفه‌ای بودن زبان تبلیغات باشد تا نتیجه از بخش مارکتینگ رضایت‌بخش باشد و چنین نمایشگاه‌هایی بتوانند در راستای رسیدن به اهداف خود مستمر باشند.
 
‎او حضور استارت آپ های خوش ایده و جوان را با عنوان سونامی تغییرنام برد و گفت: در حال حاضر ما دو نسل از وب را پشت سر گذاشته‌ایم نسل اول نقطه‌ی عطفی بود برای کوچ از سیستم به موبایل و دقیقا بعد از این فرآیند حضور استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف که اشتغال‌زایی فراوانی داشتند آغاز شد. با اضافه شدن وب سه یا هوشمندی، استارت‌آپ‌ها شکل جدیدی پیدا می‌کند و شاهد اجرای نسل جدید آن خواهیم بود.
‎ نمایشگاه درسال ٢٠١٩ برگزار می شود در آستانه ی وب سه که نیاز است تادقت لازم و امادگی کافی برای ورود به چنین عرصه ایی را داشته باشیم. 
 
‎پژوهشگر ژورنالیسم در پایان افزود: باید یادمان باشد که در معرض سونامی عظیمی به اسم تغییر شغل هستیم که به اعتقاد من نیازمند آموزش درست و آگاهی است تا غافلگیر نشویم. همانطور که حضور استارت‌آپ‌ها بوجو آورنده‌ی مشاغل زیادی هستند برانداز خیلی مشاغل دیگر هم می‌توانند باشند. بنابراین با داشتن برنامه‌هایی از جنس نمایشگاه‌هایی با این عنوان البته با در نظر گرفتن اصول آن می‌توان برای رویارویی با سونامی نه چندان دور تا حدود زیادی آماده شد.
 
نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر