کد خبر: 16478
A

میوه کامل حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی است که به بدن اجازه می دهد هر چه بیشتر احساس سیری را تجربه کرده و با گذشت زمان به آرامی قند را جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، میوه ها بخشی خوشمزه و بسیار مهم از یک رژیم غذایی محسوب می شوند. میوه ها منبعی فوق العاده برای فیبر، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی هستند. میوه تازه منبع خوبی برای انرژی پایدار است. میوه کامل حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی است که به بدن اجازه می دهد هر چه بیشتر احساس سیری را تجربه کرده و با گذشت زمان به آرامی قند را جذب کند.

در میان میوه ها نیز برخی گزینه ها می توانند بهتر از دیگران باشند. از آنجایی که میوه های خشک شده و آبمیوه ها حاوی سطوح بالاتر قند هستند، میوه کامل تازه به طور کلی انتخاب بهتری محسوب می شود.

در حال حاضر، بسیاری از مردم جهان بیش از اندازه قند مصرف می کنند که موجب التهاب، افزایش وزن، و بسیاری مشکلات سلامت دیگر می شود. اولویت بندی میوه های کم قند می تواند به کنترل مصرف قند کلی نیز کمک کند.

فهرست زیر به طور کلی دامنه محتوای قند میوه ها را نشان می دهد. با این وجود، میزان قند موجود در یک میوه می تواند با توجه به شرایط رشد، گونه ها و رسیدگی بسیار متفاوت باشد.

میوه هایی با کمترین محتوای قند

آووکادو، لیمو و لیمو ترش، ریواس، تمشک، شاه توت، کرنبری

images (1)

 

میوه هایی با محتوای قند کم تا متوسط

توت فرنگی، ملون، پاپایا، هندوانه، هلو، شلیل، بلوبری، طالبی، نارگیل، سیب، گواو، زردآلو (تازه و نه خشک شده)، گریپ فروت

images

 

میوه هایی با محتوای قند متوسط تا زیاد
 

آلو، پرتقال، کیوی، گلابی، آناناس
download
 

میوه هایی با بیشترین محتوای قند

نارنگی، گیلاس، انگور، انار، انبه، انجیر، موز، لیچی

2016719044432352616a

 

میوه خشک شده

مانند کشمش، زردآلو خشک شده، آلو

3

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر