کد خبر: 97719
A

هنگامی که به برنامه‌های غذایی مشخصی پایبند می‌مانیم، بیشتر ما تمایل داریم که در مورد اثرات طولانی مدت غذا‌ها بر روی دور کمر، عضلات و سلامت اعضای بدن خود فکر کنیم. ما اغلب ارتباطی بین سلامت روان و بیماری‌های طولانی مدت مانند زوال عقل یا آلزایمر با غذایی که در بدن خود قرار می‌دهیم برقرار نمی‌کنیم، اما بین این موارد ارتباط وجود دارد.

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ هنگامی که به برنامه‌های غذایی مشخصی پایبند می‌مانیم، بیشتر ما تمایل داریم که در مورد اثرات طولانی مدت غذا‌ها بر روی دور کمر، عضلات و سلامت اعضای بدن خود فکر کنیم. ما اغلب ارتباطی بین سلامت روان و بیماری‌های طولانی مدت مانند زوال عقل یا آلزایمر با غذایی که در بدن خود قرار می‌دهیم برقرار نمی‌کنیم، اما بین این موارد ارتباط وجود دارد.

برخی از غذا‌هایی که می‌خوریم به طور بالقوه می‌توانند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهند. دانستن اینکه چه غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی می‌توانند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند، می‌تواند به شما در ایجاد تغییرات لازم در رژیم غذایی کمک کند.

خوراکی‌های قندی

بسیاری از مقامات بهداشتی معتقدند که عدم تعادل قندی بین معده و مغز در ایجاد آلزایمر نقش دارد. به طور کلی مصرف منظم قند و خوراکی‌های قندی می‌تواند در بروز اختلالات متعدد قلبی و مغزی موثر باشند، بنابراین کاهش مصرف قند در سلامتی موثر است.

 آلزایمر

کلوچه و کوکی‌ها

هر نوع کلوچه یا شیرینی بسته بندی شده با مواد افزودنی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا، روغن‌های هیدروژنه یا شکر به عنوان اولین ماده تشکیل دهنده می‌تواند با آلزایمر مرتبط باشد. کوکی‌ها به التهاب روده نیز کمک می‌کنند و گرچه می‌توانند وسوسه انگیز باشند، سعی کنید تا آنجا که ممکن است از این شیرینی‌ها دور باشید تا مطمئن شوید در زندگی خود تسلیم بیماری آلزایمر نخواهید شد.

نوشابه رژیمی

اگر اعتقاد داشتید که می‌توانید با جایگزین کردن نوشابه معمولی با رژیمی سلامتی خود را به دست آورید، درواق اشتباه می‌کنید و بهتر است هر چه سریعتر در فکر خود تجدید نظر کنید چرا که نوشابه رژیمی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در حافظه شما شود.

 

خوراکی‌های نشاسته‌ای

افرادی که بیش از حد غذا‌های نشاسته‌ای، از جمله نان، ماکارونی و برنج مصرف می‌کنند، بیش از حد نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. قرار نیست مواد نشاسته‌ای را از زندگی خود حذف کنید، اما سعی کنید در مصرف این مواد غذایی اصول استاندارد را رعایت کرده و زیاده روی نکنید.

 

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر