کد خبر: 100545
A

کوشکی: سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز وظیفه، نشانه کاستی در نظارت استصوابی است

محمدصادق کوشکی گفت‌: عده‌ای در حالی نظارت استصوابی را دلیل رفتار غلط نماینده مجلس در قبال سرباز وظیفه می‌دانند که اتفاقاً اگر اعضای شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها به درستی نظارت استصوابی را لحاظ می‌کردند، نه در این دوره و نه در دوره‌های قبلی شاهد رفتارهای این چنینی نبودیم.

کوشکی: سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز وظیفه، نشانه کاستی در نظارت استصوابی است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس به یک سرباز وظیفه دوباره بحث هزینه‌های نظارت استصوابی را در جامعه داغ کرده است.

 

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در این باره اظهار کرد: عده‌ای در حالی نظارت استصوابی را دلیل رفتار غلط نماینده مجلس در قبال سرباز وظیفه می‌دانند که اتفاقاً به نظر من اگر اعضای شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها به درستی نظارت استصوابی را لحاظ می‌کردند، نه در این دوره و نه در دوره‌های قبلی شاهد رفتارهای این چنینی نبودیم.

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: متاسفانه نظارت استصوابی کامل نیست و فقط  موارد محدودی را شامل می‌شود. متاسفانه در چند دوره اخیر انتخابات مجلس نظارت استصوابی ضعیف شد و به همین دلیل افرادی به مجلس گذشته و این مجلس راه یافتند که واقعاً در حد این جایگاه مهم نیستند. به نظرم اعضای شورای نگهبان باید با حساسیتی به مراتب بیشتر کاندیداها را بررسی کنند تا دیگر شاهد رخدادهایی از این قبیل نباشیم.    

 

او اضافه کرد:‌ حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان کاندیدا برای حضور در انتخابات مجلس تایید صلاحیت می‌شوند که این آمار نشان می‌دهد نظارت استصوابی باید جدی‌تر باشد و نداشتن سوءپیشینه و نداشتن سابقه عضویت در حزب رستاخیر برای تایید شدن کافی نباشد.

 

این فعال سیاسی توضیح داد: متاسفانه قانون انتخابات در ایران اشکال دارد و لازم نیست شورای نگهبان افراد را بادقت بررسی کند؛ به عنوان مثال خیلی از افرادی که به لحاظ سیاسی رفوزه شده‌اند منع قانونی برای اعلام کاندیداتوری ندارند و در حالی که افراد لایقی نیستند می‌توانند به راحتی نامزد حضور در قوه مقننه شوند. 

 

محمدصادق کوشکی در پایان گفت: قانون باید انتخاب‌های مردم را بهینه کند تا بین خوب و خوب‌تر به انتخاب مطلوب برسند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر