کد خبر: 132124
A
در گفت وگو با دیده بان ایران بیان شد:

قاسم ساعدی: اعتراض اصلی مردم خوزستان به‌ کمبود آب بود نه گرانی/ رده سنی معترضان ۱۴الی ۱۵سال بود/ بیشتر ویدیوهای منتشر شده به اسم اعتراضات مربوط به آبان ۹۸ است/ دراعتراضات خوزستان زخمی هم نداشتیم چه برسد به کُشته/ الحمدلله بازهم توانستیم تجمعات را جمع کنیم

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس یازدهم در واکنش به انتشار اخبار اعتراضات اخیر در حوزه انتخابیه اش به دیده بان ایران مدعی شد: خوشبختانه این اعتراضات در همان شب بدون هیچ تلفاتی با تدبیر نخبگان، خیرین و نیروهای امنیتی شهرستان‌ها، جمع شد. مسئولان باید نوجوانان معترض را توجیه کردند که به خانه برگردند!

قاسم ساعدی: اعتراض اصلی مردم خوزستان به‌ کمبود آب بود نه گرانی/ رده سنی معترضان ۱۴الی ۱۵سال بود/ بیشتر ویدیوهای منتشر شده به اسم اعتراضات مربوط به آبان ۹۸ است/ دراعتراضات خوزستان زخمی هم نداشتیم چه برسد به کُشته/ الحمدلله بازهم توانستیم تجمعات را جمع کنیم

قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار دیده‌بان ایران در رابطه با اعتراضات مردمی در برخی از شهرهای استان خوزستان گفت: ما در استان خوزستان هیچ اعتراض و تجمعی نداریم. آرامش بسیار زیادی در استان خوزستان برقرار است.

تعداد بسیار اندکی از نوجوانان استان خوزستان فقط به مدت یک شب دست به اعتراض زدند!

وی در ادامه افزود: فقط چند روز پیش تعداد بسیار اندکی از نوجوانان مناطقی مثل سوسنگرد فقط یک شب نسبت به افزایش قیمت‌ها و ابهام در خصوص حذف ارز ترجیحی دست به اعتراض زدند!

اعتراض اصلی مردم خوزستان به‌دلیل نبود آب در رودخانه بود نه گرانی! / افرادی که در تجمعات استان خوزستان حضور داشتند نوجوانان بودند نه باقی مردم استان!

ساعدی با اشاره به اینکه معترضان جزو دسته نوجوانان استان بودند، اظهار کرد: البته اعتراض اصلی مردم خوزستان به‌دلیل کمبود آب بود نه گرانی! نکته حائز اهمیت این است که این تجمع محدود و اندک توسط نوجوانان صورت گرفته بود نه باقی مردم استان!

اعتراضات در استان خوزستان در همان شب اول توسط نیروهای امنیتی جمع شد!

او درباره جمع شدن تجمعات مردم استان خوزستان گفت: خوشبختانه این اعتراضات در همان شب بدون هیچ تلفاتی با تدبیر نخبگان، خیرین و نیروهای امنیتی شهرستان‌ها، جمع شد.

علت واکنش برانگیز شدن تجمعات در کشور، رسانه‌های معاند هستند

نماینده مردم دشت آزادگان با تاکید بر این موضوع که علت واکنش برانگیز شدن این تجمعات، رسانه‌های معاند هستند، خاطرنشان کرد: چون رسانه‌های بیگانه و معاند به دنبال سوءاستفاده و بزرگ‌نمایی و سیاهنمایی هستند، این اعتراضات تا این اندازه واکنش‌برانگیز شد!

 

بیشتر ویدیوهای منتسب به اعتراضات مردم، قدیمی و مربوط به آبان 98 است!

 

این نماینده مجلس یازدهم در خصوص ویدیوهای منتشر شده از تجمعات در استان خوزستان اظهار کرد: جالب اینجاست بیشتر ویدیوهایی که در رسانه های معاند درباره اعتراضات چند روز اخیر منتشر شد مربوط به تنش آبی 1400 در خوزستان و آبان ماه 1398 بود! یعنی این ویدیوها برای این چند روز نبوده و مربوط به اغتشاشات 1400 و 1398 بوده!

 

اعتراضات بسیار اندکی در ایذه توسط مردمی که از گرانی‌های غافلگیر شده و یا توجیه نشده بودند صورت گرفت که جمع شد!

 

او اضافه کرد: در شهرهای دیگر خوزستان نظیر ایذه و باغملک نیز اعتراضات بسیار اندکی توسط قشری از مردم که نسبت به این گرانی‌ها غافلگیر شده و یا توجیه نشده بودند، صورت گرفت که الحمدولله باز هم توانستیم این تجمعات را جمع کنیم.

 

مسئولان نوجوانان معترض را توجیه کردند که به خانه برگردند!

 

ساعدی گفت: دشمن می‌خواست از این اعتراضات سوءاستفاده کند اما مردم و مسئولان توانستند این جوانان و نوجوانان را توجیه کنند که از خیابان بروند! فعلا در استان خوزستان چیزی به اسم اعتراض یا اغتشاش وجود ندارد.

 

رسانه‌های معاند از کاه، کوه می‌سازند! / رسانه‌های معاند ویدیوهای آبان 98 را به اسم اعتراضات حال حاضر منتشر می‌کنند!

 

نماینده مجلس یازدهم ضمن اظهار این نکته که رسانه‌های معاند از کاه، کوه می‌سازند، گفت: همه این سرو صداها در فضای مجازی به دلیل بزرگنمایی و سیاهنمایی‌های رسانه‌های معاند است! رسانه‌های معاند از کاه، کوه می‌سازند و ویدیوهای آبان 98 به اسم وضعیت حال حاضر شهرهای کشور منتشر می‌کنند!

 

هیچکدام از ویدیوهایی که از اعتراضات منتشر می‌شود صحت ندارد

 

وی ویدیوهای منتشر شده از اعتراضات مردم استان خوزستان را منتسب به چند سال پیش دانست و گفت: هیچکدام از ویدیوهایی که از اعتراضات منتشر می‌شود صحت ندارد و تاریخ آن به چند سال پیش برمی‌گردد.

 

ویدیوهای انتشار یافته از رسانه‌های معاند را بررسی کردم؛ هیچکدام صحت ندارد! / تجمعی در استان خوزستان نداشته و نداریم.

 

او اضافه کرد: بنده خودم تمامی ویدیوهایی که رسانه‌های معاند منتشر کردند مشاهده و بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که هیچکدام از این ویدیوها برای حال حاضر نیست و تصاویر و ویدیوهای قدیمی از چند سال پیش است که این افراد برای سیاهنمایی به اسم حال حاضر منتشر می‎‌‌کنند. ما تجمعی در استان خوزستان نداشته و نداریم.

 

 

رسانه‌های معاند، صداهای اعتراضات آبان 98 را به ویدیوتشیع جنازه مرحوم دارایی چسبانده و به اسم اعتراض به گرانی منتشر می‌کنند!

ساعدی گفت: بخشی از ویدیوهایی که به اسم اعتراضات در این رسانه‌ها منتشر می‌شود مربوط به تشیع جنازه مرحوم دارایی، نماینده سابق مجلس است که این رسانه‌ها صدای اعتراضات 98 را به این ویدیو اضافه کردند و از آن به عنوان وضعیت شهرهای خوزستان یاد می‌کنند! باز هم تاکید می‌کنم هیچکدام از ویدیوهایی که به اسم «اعتراضات» استان خوزستان منتشر می‌شود، «صحت» ندارد.

 

کشته شدن معترضان در استان خوزستان کذب محض است / کشته شدن پیش علی غالبی حاجیوند صحت ندارد

 

این نماینده مجلس ضمن تکذیب خبر کشته شدن پیش‌علی غالبی حاجیند و دیگر معترضان استان خوزستان، خاطرنشان کرد: بنده کشته شدن هیچ معترضی را تایید نمی‌کنم. کشته شدن معترضان در استان خوزستان کذب محض است. کشته شدن پیش علی غالبی حاجیوند صحت ندارد.

 

میان معترضان در خوزستان زخمی هم نداشتیم چه برسد به کشته!

 

وی افزود: اصلا برخوردی میان مردم و نیروهای امنیتی رخ نداد تا کار به تیراندازی بکشد. اصلا در استان خوزستان زخمی هم نداشتیم چه برسد به کشته!

 

رده سنی معترضان در خوزستان 14 الی 15 سال بود / پس از توضیحات رئیسی معترضان به خانه رفتند!

 

نماینده مردم دشت آزادگان درباره رده سنی معترضان استان خوزستان اظهار کرد: تعدادی از نوجوانان 14 الی 15 ساله در برخی از شهرستان‌های استان خوزستان به دلیل منع کشت، حذف ارز ترجیحی و گرانی‌ها به خیابان آمدند اما پس از توضیحات آقای رئیس جمهور در صداوسیما این افراد قانع شده و به خانه‌های خود رفتند.

 

اولین بار است که می‌شنوم فردی به اسم پیش علی غالبی حاجیوند فوت شده / اخبار کشته شدگان اعتراضات، کار رسانه‌های معاند است

 

ساعدی ضمن اشاره به مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات در خوزستان گفت: اعتراضات در استان خوزستان کاملا مسالمت‌آمیز بوده و بنده اولین بار است که می‌شنوم فردی به اسم پیش علی غالبی حاجیوند فوت شده و کاملا مطمئنم این خبر صحت ندارد. همه این اخبار کذب کار شبکه‌های معاند است.

 

در جلسه‌ای که با مسئولان استان داشتیم، هیچ گزارشی از کشته شدن معترضان ارائه نشد!

 

او ادامه داد: رسانه‌های معاند سعی دارند هر تجمعی را مخالف نظام جلوه دهند! بنده به عنوان یکی از نمایندگان استان خوزستان و در جلسه‌ای که با دیگر نمایندگان و امامان جمعه و مسئولان استان داشتیم هیچ گزارشی مبنی بر کشته شدن معترضان ارائه نشد در نتیجه این خبر از اساس کذب است.

 

احتمال اینکه مرگ پیش‌علی غالبی حاجیوند به دلیل دعواهای عشایری فوت کرده باشد، بسیار زیاد است!

 

این نماینده مجلس که در اظهارات فوق مرگ اقای حاجیوند را تکذیب کرده است در ادامه درباره دلیل مرگ «پیش‌علی غالبی حاجیوند» می گوید: بافت خوزستان یک بافت عشایری است و دعواهای عشایری بسیاری در این استان رخ می‌دهد امکان اینکه مرگ همین آقایی که می گویید (پیش‌علی غالبی حاجیوند) به دلیل دعواهای عشایری باشد، بسیار زیاد است.

 

رسانه‌های معاند کشته شدن افراد در درگیری‌های عشایری را به اسم مخالفت با نظام منتشر می‌کنند!

 

وی اضافه کرد: رسانه‌های معاند، بسیاری از این درگیری‌های عشایری که به قتل ختم می‌شود را به اسم مخالفت با نظام یا کشته شدن توسط ماموران امنیتی منتشر می‌کنند. 

 

کند و یا قطع بودن اینترنت در برخی نقاط استان خوزستان ربطی به اعتراضات ندارد!

 

ساعدی درباره وضعیت اینترنت در استان خوزستان خاطرنشان کرد: اینترنت در تمامی نقاط استان خوزستان برقرار است. از قدیم اینترنت در برخی نقاط کور استان خوزستان ضعیف و یا قطع بود و این قضیه هیچ ربطی به اعتراضات چند روز اخیر ندارد.

 

این نماینده مجلس همچنین در خصوص گرانی‌های اخیر و حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: دولت سیزدهم با یک مطالعه علمی به این نتیجه رسید که ارز ترجیحی باید حذف شود!

 

با حذف ارز ترجیحی دست‌های پنهان در اقتصاد کشور را قطع کردیم / ارز ترجیحی باید حذف می‌شد

 

او گفت: بنده به عنوان کسی‌که دکترای جامعه شناسی دارد، معتقد هستم که باید ارز ترجیحی حذف می‌شد! وجود همین ارز ترجیحی باعث شده بود که هزاران میلیارد از پول این مملکت دست مافیاهای اقتصادی بیفتد! با حذف ارز ترجیحی دست‌های پنهان در اقتصاد کشور را قطع کردیم.

 

ارز ترجیحی مطابق با سناریوهای علمی مبتنی به علم اقتصاد حذف شد / مافیاهای اقتصادی مردم را نسبت به حذف ارز ترجیحی حساس و تحریک کردند

 

ساعدی حذف ارز ترجیحی را مطابق سناریوهای علمی دانست و گفت: ارز ترجیحی مطابق با سناریوهای علمی مبتنی به علم اقتصاد حذف شد. مافیاهای اقتصادی مردم را نسبت به حذف ارز ترجیحی حساس و تحریک کردند. خوشبختانه ملت ایران با استفاده از شعور سیاسی‌ای که دارند توطئه شوم این جماعت را خنثی کردند!

 

نماینده مردم دشت آزادگان درباره کمیاب بودن برخی از اقلام خوراکی در کشور اظهار کرد: بنده نایاب بودن اقلام اساسی نظیر روغن و مرغ را قویا تکذیب می‌کنم؛ هم در استان تهران و هم خوزستان شاهد فراوانی اقلام خوراکی هستیم.

 

علاوه به فراوانی اقلام خوراکی، قیمت این اقلام کاهش هم پیدا کرده است! / هدف اخبار مربوط به نایاب بودن اقلام اساسی، موج‌سواری و سیاه‌نمایی است!

 

او در پایان تصریح کرد: باتوجه به گزارشات رسانه ملی علاوه به فراوانی اقلام خوراکی، قیمت این اقلام کاهش هم پیدا کرده است! باز هم تاکید می‌کنم هیچ کمبودی از بابت مرغ، روغن، تخم مرغ و حتی گندم نداریم. هدف برخی از انتشار اخبار مربوط به کمیاب و یا نایاب بودن اقلام اساسی، موج‌سواری و سیاهنمایی است!

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر