کد خبر: 150007
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی: اگر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ما حمله کند، هیچ نقطه‌ای را در سرزمین آنها سالم نمی گذاریم/ آلمان باید به خاطر برگزاری کنفرانس مونیخ از جمهوری اسلامی عذرخواهی کند/ افراد بی هویت در کنفرانس مونیخ حضور داشتند

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به سایت دیده بان ایران گفت: در کنفرانس مونیخ به جای اینکه از جمهوری اسلامی دعوت کنند تا نقطه نظرات درباره امنیت جهانی و منطقه را بیان کند و یک الگو برای کشورهای غربی، اروپایی و عربی باشد، از اشخاص بی‌هویت دعوت کرده‌اند که خودشان ضد امنیت هستند.

حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی: اگر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ما حمله کند، هیچ نقطه‌ای را در سرزمین آنها سالم نمی گذاریم/ آلمان باید به خاطر برگزاری کنفرانس مونیخ از جمهوری اسلامی عذرخواهی کند/ افراد بی هویت در کنفرانس مونیخ حضور داشتند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چندی پیش خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات بلند پایه مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده را شناسایی کرده‌اند. در تازه‌ترین واکنش از سوی مقامات رسمی هم محمد اسلامی،رئیس سازمان انرژی اتمی گفته است: «در مورد این موضوع که یکی از بازرسان آژانس مطرح کرده بود، مسئولان آژانس در تهران هستند و از دیروز در حال مذاکره، بازدید و بازرسی هستند تا ابهاماتی که بر اساس برداشت ناصواب یک بازرس ایجاد شده بود برطرف شود. این ابهامات در حال برطرف شدن و در حال رفع و رجوع شدن است.»

اگر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ما حمله کند، هیچ نقطه‌ای را در سرزمین آنها سالم می گذاریم

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به ادعای بلومبرگ به دیده‌بان ایران گفت: «به هر میزانی که ایران غنی سازی انجام می‌دهد، آن را به آژانس گزارش می‌دهد. در همان حدودی که غنی‌سازی را انجام می‌دهیم به آژانس هم اطلاع می‌دهیم اما متاسفانه هر زمانی که در سمت و سوی برجام حرکاتی انجام می‌شود، یک سری حاشیه‌هایی هم ایجاد می‌کنند تا برجام را طولانی‌تر کنند و به نتیجه نرسد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: «این حاشیه‌سازی‌ها از سوی غرب مطرح می‌شود اما لابی صهیونیستی‌ و عربی هم در این جریان فعال است. ایران هیچگونه انحرافی در غنی‌سازی نداشته و به همان میزانی که تولید می‌کند، به اطلاع آژانس می‌رساند. آژانس هم تاکنون در جریان بازدیدهایی که داشته است، تایید می‌کند اما وقتی از کشور ما می‌روند تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی، عربی و آمریکایی قرار می‌گیرند و حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود. به هر حال اینها مسبوق به سابقه است و ادعاهای واحی بر روند پیشرفت برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ندارد. از غنی‌سازی در حوزه‌های مختلف کشور ازجمله پزشکی مصرف می‌شود که یک ضرورت است. این حاشیه‌سازی‌ها مربوط به همین لابی‌های فعال است.»

حیدری درباره احتمال ارسال پرونده ایران به فصل هفت شورای امنیت، به دیده بان ایران عنوان کرد: «به این سمت نمی‌روند چون می‌دانند که دروغ می‌گویند. بنابراین امکان اینکه پرونده ما را به سمت امنیتی ببرند وجود ندارد چراکه در عالم واقع می‌دانند جمهوری اسلامی هیچگونه انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای و غنی‌سازی ندارد و فالیت‌هایش را در چارچوب آژانس انجام می‌دهد. از این جهت چون مطمئن هستند که ایران انحراف ندارد، نمی‌توانند ایران را به این سمت و سوی هدایت کنند و فردا جنگ یا اتفاقی رخ دهد که به ضرر همه باشد. چراکه جمهوری اسلامی دست روی دست نمی‌گذارد.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «اگر خدایی نکرده به سمت جنگ و تحریم‌های اثرگذار بر رفتار جمهوری اسلامی بروند، هرچند تحریم‌ها باعث شده ما پیشرفت‌های زیادی در توسعه اقتصادی و توان دفاعی داشته باشیم ولی کشور تا حدودی در برابر تحریم‌ها تحمل می‌کند اگر بخواهند بیشتر اذیت کنند، حتما جمهوری اسلامی راهبرد مشخص خود را دارد.»

وی همچنین درباره واکنش جمهوری اسلامی درصورتی عملی کردن تهدیدهای اسرائیل، گفت: «با علم و اطلاع می‌گویم اگر اسرائیل چنین کاری انجام دهد، هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی سالم نخواهد بود یعنی تمام برنامه‌های اقتصادی، نظامی و دفاعی اسرائیل کاملا مورد سرقت قرار می‌گیرد و باید گفت بالاترین ضربه به اسرائیل وارد خواهد شد. باتوجه به شناختی که اسرائیل از سپاه جمهوری اسلامی دارد، چنین کاری انجام نمی‌دهد، صرفا تهدید می‌کند که مسبوق به سابقه است.»

 آلمان باید به خاطر برگزاری کنفرانس مونیخ از جمهوری اسلامی عذرخواهی کند

حیدری همچنین در واکنش به برگزاری کنفرانس مونیخ و دعوت از چهره‌ها علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: «کنفرانس مونیخ یک کنفرانس امنیتی و بین‌المللی بود. قبلا موضوعات امنیتی، نقطه نظرات و پیشنهادات رقم می‌خورد ولی امسال کنفرانس را از یک کارکرد امنیتی به کارکرد سیاسی هدایت کردند و این شرمساری بر ماهیت کنفرانس باقی می‌ماند چراکه جمهوری اسلامی یک کشور مستقل و قدتمند است و نقش ما در امنیت جهانی و مقابله با پدیده‌های ضد امنیتی برای همه اثبات شده است. به جای اینکه از جمهوری اسلامی دعوت کنند تا نقطه نظرات درباره امنیت جهانی و منطقه را بیان کند و یک الگو برای کشورهای غربی، اروپایی و عربی باشد، از اشخاص بی‌هویت دعوت کرده‌اند که خودشان ضد امنیت هستند.»

وی افزود: «خیلی از ترورها و جریانات تروریستی توسط همین عوامل شکل گرفته است. از این جهت یک کار بسیار اشتباه انجام داده‌اند که به نظر من اولین ضربه به ماهیت کنفرانس وارد شد و از حیز انتفاع اصل خود که امنیتی بود، خارج شد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره پاسخ ایران به این کنفرانس، گفت: «اصلا نیاز به پاسخ نیست. چراکه یک کنفرانسی است برای اینکه دیدگاه کشورها نسبت به امنیت جهانی و انتقال تجارب و پیشنهادات مطرح شود. به باور من ماهیت کنفرانس از بین رفته است. دولت آلمان باید دلیل وارد شدن این ضربه از دنیا و دولت ایران عذرخواهی کنند.»

حیدری در پاسخ به پرسش دیده بان ایران مبنی بر اینکه اقدامات چهره‌های اپوزیسیون باعث تحریک مردم به اقداماتی مخالف جمهوری اسلامی نمی‌شود، گفت: «بالاخره وقتی جریان معاند نظام که به ترور معروف است در این کنفرانس شرکت می‌کنند، باعث گستاخی آن‌ها می‌شود ولی جمهوری اسلامی به تمام مسائل امنیتی معروف است و بر آن اشراف داد. بنابراین نمی‌توانند اثری بر ثبات امنیتی بر ایران بگذارند ولی دارند عملیات روانی انجام می‌دهند که تاثیرگذار هم نخواهد بود.»

منبع: سایت دیده بان ایران:

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر