کد خبر: 43705
A

واکنش محمد هاشمی به درخواست‌ها برای استعفای روحانی؛ کشور در جنگ فرمانده خود را عوض نمی‌کند/می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند و ما نباید در دام آنها بیفتیم

محمد هاشمی، فعال سیاسی و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره هجمه‌هایی که به دولت وارد می‌شود معتقد است که در شرایط کنونی نیاز کشور وحدت و همدلی بین مردم و دولت است. او همچینین با تاکید بر این موضوع که نباید مباحثی را طرح کرد که موجب نگرانی مردم شود، گفت که طرح مباحثی مانند استعفای رییس‌جمهوری موضوعی بی‌معنی است.

واکنش محمد هاشمی به درخواست‌ها برای استعفای روحانی؛ کشور در جنگ فرمانده خود را عوض نمی‌کند/می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند و ما نباید در دام آنها بیفتیم

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جبهه داخلی بیش از گذشته نیاز به وحدت و انسجام، همدلی و همراهی داریم. نباید در داخل خود را تضعیف کنیم؛ نباید افرادی را که در این جبهه مسئولیت دارند و می‌جنگند تضعیف و پشت جبهه را خالی کنیم.

 


بخش هایی از این مصاحبه را بخوانید؛

*مخالفت‌هایی که در داخل کشور با برجام و دولت اتفاق می‌افتد چه تبعاتی می‌تواند برای کشور داشته ‌باشد؟

مردم یک نوع نگرانی دارند و منتظر هستند تا ببینند وضعیت چگونه خواهد شد. خواسته‌هایی دارند، چون به هر حال شرایطی که به وجود آمده تاثیر عملی آن روی مردم هم زیاد است. بحث ارز، مسائل اقتصادی و بیکاری و ... وجود دارد که مردم از این مسائل در رنج هستند و سوال دارند و همچنین می‌خواهند به نظام اعتماد داشته باشند و کارآمدی نظام را ببیند، بالاخره یک جبهه تبلیغاتی و جنگ لفظی است و هدف آن تضعیف روحیه و مخاطب آن هم مردم هستند.

می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند و ما نباید در دام آنها بیفتیم و کارهایی را که می‌خواهند انجام دهیم. نباید سربازانی که در حال فعالیت در این جبهه هستند تضعیف کنیم و نگذاریم کارشان را انجام دهند و آنها را زیر سوال ببریم. نیاز امروز جامعه وحدت، همدلی و همراهی است و هر چیزی غیر از این باشد تاثیر منفی در جامعه دارد و در جهت خواست دشمن است.

*بزرگترین خطری که در حال حاضر کشور را تهدید می‌کند و باعث به چالش‌کشیده شدن کشور می‌شود از نظر شما چیست؟

بالاخره ما همیشه دشمن خارجی یا تقابل از خارج داشته‌ایم. آنچه که ما را پیروز میدان کرده است حضور گسترده مردم و مسئولین پشت سر هم و انسجام داخلی بوده است. ما از کسی کمک نگرفته‌ایم جنگ هشت ساله، تروریسم وحشتناکی که در سال‌های 59، 60 و 61 وجود داشت و تحریم را در نظر داشته باشید؛ بنابراین ما همیشه و به شکل‌های مختلف با دشمن در جدال و جنگ بوده‌ایم. منتها عامل پیروزی همراهی، همکاری مردم، وحدت و انسجام مسئولان بوده است. ما نباید این عوامل اقتدار و قدرتمندی خود را از دست بدهیم. چون جنگ تمام نشده بلکه به مرحله جدیدی وارد شده است؛ بنابراین جنگ ما تمام نشده که بگوییم دشمن شکست خورد و منکوب شد و رفت، این موضوع ادامه دارد و باید تا جایی که می‌توانیم جبهه خود را تقویت و جبهه دشمن را تضعیف کنیم.

*با این وضعیتی که وجود دارد آینده دولت روحانی را به عنوان دولتی که حامیان مردمی قابل توجهی دارد چگونه می‌بینید؟

من وضعیت دولت را خوب می‌بینم و از نظر من شکننده نیست. دولت در حدود امکانات و برنامه‌هایی که دارد موفق و در حال انجام برنامه‌های خود است. با تنش‌ها و فشارهایی که از خارج وجود دارد بالاخره شرایط زمانی شرایط سختی است؛ اما دولت هم در برنامه‌های خود ناموفق نبوده و در حدودی که امکانات و اختیار داشته موفق است و شکننده هم نیست.

*پس اینکه برخی در صحبت‌ها و تحلیل‌های خود معتقدند که فشارهای اصولگرایان و مخالفان دولت موجب کناره‌گیری و استعفای روحانی و دولت او می‌شود قبول ندارید؟

نه من اصلا چنین احتمالی را نمی‌دهم و از نظر من طرح این موضوع بی‌معنی است. اصلا یک نظریه هم وجود دارد که می‌گوید زمانی که کشوری در حال جنگ است فرمانده خود را عوض نمی‌کند و برهمین اساس کشوری هم که چنین شرایطی دارد رییس‌جمهور خود را تغییر نمی‌دهد. او فردی است که قوه‌مجریه را هدایت می‌کند و باید او را تقویت کرد، حالا ممکن است ضعف‌ها و کاستی‌هایی هم در جاهایی وجود داشته باشد همیشه هم در همه دولت‌ها وجود داشته اما بحثی که به عنوان ضرورت مطرح است به نظر من با هم بودن است. امام (ره) جمله‌ای داشتند و می‌گفتند که «همه با هم» اگر همه با هم باشیم حادثه‌ای رخ نمی‌دهد اما اگر از هم جدا شویم ممکن از مشکلات به ما فائق شود./اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر