کد خبر: 44449
A

زیباکلام: به ما می‌گویند مزدور یا سوپاپ اطمینان!

«در فضای مجازی بیشترین حملاتی که به من می‌شود از طرف همین جریانات است؛ چرا که معتقدند که امثال صادق زیباکلام عوامل، مزدوران و سوپاپ اطمینان نظام هستند و مردم را تشویق و ترغیب می‌کنند که پای صندوق رای آمده و رای بدهند. همچنان که من این‌ کار را برای آقای روحانی انجام دادم.»

زیباکلام: به ما می‌گویند مزدور یا سوپاپ اطمینان!

به گزارش دیده بان ایران؛ صادق زیباکلام معتقد است که «اپوزسیون برانداز بیش از آن که با اصولگرایان و دلواپسان دشمنی داشته باشند، با اصلاح‌طلبان دشمنی دارند.» او همچنین شعار معروف «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» را آغاز رسمی جریانی می‌داند که دچار سرخوردگی‌هایی شده بودند.»

گزیده پاسخ‌های صادق زیباکلام به خبرنگار اعتماد را با هم می‌خوانیم:

- اپوزسیون برانداز یا سلطنت‌طلبان یا مخالفان نظام یا هر نامی که بر آنان بگذاریم در یک عبارت قابل تعریف هستند. کسانی که چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور معتقد هستند که نظام جمهوری اسلامی اصلاح‌ناپذیر است و هیچ امید و شانسی نیست برای این که بتوان این نظام را از درون تغییر داد و تحولی در آن به‌وجود آورد. از دید آنها روز به‌ روز شرایط بدتر می‌شود و آنها معتقد هستند که به جز براندازی آن نظام و جایگزین کردن با یک نظام دموکراتیک و نظامی ملی و مردمی چاره‌ای دیگری نداریم.

- این تفکر که در سال‌های اخیر خیلی تفکر گسترده‌ای شده و معتقد است که شرکت در انتخابات بی‌فایده است و به نوعی همه اینها اتلاف وقت و تداوم وضعیت نامطلوب فعلی است.

- این جماعت بیش از آن که با اصولگرایان و دلواپسان دشمنی داشته باشند، با اصلاح‌طلبان دشمنی دارند.

- در فضای مجازی بیشترین حملاتی که به من می‌شود از طرف همین جریانات است؛ چرا که معتقدند که امثال صادق زیباکلام عوامل، مزدوران و سوپاپ اطمینان نظام هستند و مردم را تشویق و ترغیب می‌کنند که پای صندوق رای آمده و رای بدهند. همچنان که من این‌ کار را برای آقای روحانی انجام دادم.

- آنها از اصولگرایان و دلواپسان توقعی ندارند؛ چرا که تصور می‌کنند اصولگرایان به براندازی کمک می‌کنند اما اصلاح‌طلبان سوپاپ اطمینان نظام هستند. در این بین دلخوری آنها از اصلاح‌طلبان از این رو است که فکر می‌کنند ما جلوی سقوط نظام را گرفته‌ایم و عمر نظام را به بهای محرومیت مردم افزایش می‌دهیم. آنها معتقدند که ما ظاهرمان اصلاح‌طلبی است اما در واقع به نفع نظام عمل می‌کنیم.

- این رویکرد سیاسی را در رویدادهای دی ماه کاملا شاهد بودیم. با شعار معروف «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» اولین‌ بار این جریان عرض‌اندام کرد که ضد اصلاح‌طلبان بود. رسما شعار علیه اصلاح‌طلبان به عنوان عوامل نظام داده شد.

- این جریان بعد از انتخاب آقای روحانی و ناامیدی‌ها در چینش کابینه دولت به راه افتاد. بعد از سرخوردگی‌ها و ناکامی‌هایی که نسبت به آقای روحانی به وجود آمد، این جریان شروع به شکل‌گیری کرد. یادم هست که از همان زمان در فضای مجازی به من حمله می‌کردند. این که شما باعث شدید ما به روحانی رای بدهیم. سرخوردگی؛ نیروی اصلی این جریان برانداز بود که می‌گفت شرکت در انتخابات غلط است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر