کد خبر: 44649
A

زرآبادی، نماینده قزوین: اجازه ورود خانم‌ها به هیات رییسه مجلس داده نمی‌شود

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: افراد جوان نمی توانند به هیات رییسه ورود پیدا کنند و این یک ضعفی است که در کل مجلس وجود دارد زیرا رای اعتماد را از کل مجلس می گیرند.

زرآبادی، نماینده قزوین: اجازه ورود خانم‌ها به هیات رییسه مجلس داده نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «سیده حمیده زرآبادی»، نماینده قزوین و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در خصوص عدم انتخاب بانوان در هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه در اجلاسیه اول میانگین سنی ۵۲، اجلاسیه دوم  ۵۴ و در اجلاسیه سوم ۵۵ سال بود، به برنا گفت: در ترتیب هیات رییسه به جوانان اهمیت قائل نمی شود.

او بیان کرد: افراد جوان نمی توانند به هیات رییسه ورود پیدا کنند و این یک ضعفی است که در کل مجلس وجود دارد زیرا رای اعتماد را از کل مجلس می گیرند.

زرآبادی با تاکید بر اینکه اعتماد و باور به جوانان هنوز وجود ندارد، تصریح کرد: اجلاسیه اول یک نقطه قوتی داشت، این بود که یک نفر از اهل تسنن در هیات رییسه بود که در اجلاسیه دوم و سوم این اتفاق نیفتاد.

نماینده قزوین با تاکید براینکه اجلاسیه اول نسبت به اجلاسیه های بعدی  قوی تر بود، گفت: در هر سه اجلاسیه نقطه ضعف شدیدی وجود دارد، اینکه کل هیات رییسه تک جنسیتی است یعنی اجازه ورود خانم ها داده نمی شود.

او تعدد کاندیدای زن مجلس را دلیل دیگری برای عدم ورود زنان به  هیات رییسه دانست و افزود: امیدوارم در اجلاسیه های بعدی زنان بتوانند در هیات رییسه حضور داشته باشند.

عضو فراکسیون مجلس بیان کرد: یک راهکار تضمینی برای ورود بانوان به هیات رییسه مجلس وجود دارد. اینکه هر ۳ فراکسیون سیاسی بر روی انتخاب یک نفر از خانم ها و جوانان به توافق برسند و فراکسیون زنان و فراکسیون جوانان یک نفر را معرفی کنند. همچنین هر ۳ فراکسیون در صحن متعهد شوند که به آنها رای می‌دهند.

او گفت: با این روند در اجلاسیه چهارم، میانگین سنی رو به پیری می رود.

زرآبادی بیان کرد: در صورت انتخاب بانوان جوان در هیات رییسه، میانگین سنی که رو به پیری است، کاهش پیدا می کند و هیات رییسه از حالت تک جنسیتی خارج می شود./فام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر