کد خبر: 44713
A

عضوفراکسیون امید: به شدت نیازمند گفتگوی بین مردم وحاکمیت هستیم

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ارتباط تنگاتنگ با مردم را یکی از ویژگی‌های امام (ره) دانست و گفت: در شرایط فعلی بزرگترین رسالت‌مان حفظ وحدت ملی و فاصله‌نیفتادن بین حاکمیت و مردم است.

عضوفراکسیون امید: به شدت نیازمند گفتگوی بین مردم وحاکمیت هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا بادامچی با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام همواره برای مردم ارزش بسیاری قائل بود این باعث شد که مردم منسجم علیه رژیم مستبد در منطقه بایستد و 8 سال جنگ را با پیروزی به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه امام همواره امور مردم را در اولویت قرار داد گفت: امام به دلیل احترام به مردم مجلس را در راس امور خطاب کرد تا همواره نمایندگان امور مردم را پیگیری کنند. چون بر اساس دیدگاه امام باید همواره در بالاترین سطح باشند و برای آنها ارزش زیادی قائل بود. این دیدگاه مردم باعث شد که مردم با انسجام 8 سال با سفاک‌ترین رژیم‌های دنیا مقابله کند.

نماینده تهران با بیان اینکه امام (ره) مردم را فرزندان خود می‌دانست گفت: امام ارتباط تنگاتنگی با مردم داشت و همواره با لزوم وجود ارتباط تنگاتنگ با مردم تاکید می‌کرد توجه به این مهم باعث شده که ما در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار گیریم. باید در ادامه راه به مردم اطمینان دهیم که این ارتباط همواره وجود دارد و مردم در بالاترین سطح ارزش قرار دادند.

بادامچی همچنین بزرگترین رسالت را حفظ وحدت ملی دانست و گفت: این مهم نیز از طریق گفت‌وگو بین مردم و حاکمیت محقق می‌شود، موضوعی که در شرایط کنونی به آن به شدت نیازمندیم مردم باید با دانستن وضعیت و با تفاهم دوستی و احترام شرایط را درک کرده تا از هرگونه مشکلی سربلند بیرون آید.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حفظ احترام بیت امام گفت: مردم همواره احترام خاصی برای بیت امام قائل بوده و اجازه ندادند که کسی آنها را مورد بی احترامی قرار دهد موضوعی که در آینده نیز باید رعایت شود.

تفکر و اندیشه امام برای ما مهم است

ایسنا نوشت:
حسن نوروزی با تاکید بر اینکه ما باید راه امام (ره) و اندیشه امام را ادامه دهیم، در خصوص عواملی که موجب شده بود شخصیت امام به عنوان شخصیتی کاریزماتیک جلوه کند، گفت: از جمله مواردی که موجب شده بود شخصیت امام شخصیتی کاریزماتیک نشان داده شود، عمق شجاعت ایشان بود. از همان ابتدا حضرت امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. شجاعت امام یعنی همان شخصیت کاریزماتیک ایشان.

وی افزود: صراحت لهجه امام از مسائل خاص بود، صراحت لهجه ایشان نسبت به دوستان‌شان مانند آیت‌الله منتظری و یا صراحت لهجه در برخورد با منافقین،‌ بنی‌صدر، ملی‌گرایان و با همه وجود داشت و در این باره تعارفی نداشتند. امام به مر و شرع اسلام معتقد بود. از اول فرمودند ما به جمهوری اسلامی رای می‌دهیم نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و یا اینکه در جمهوری اسلامی سیاست‌های شرقی، غربی و سیاست‌های تفکر غربی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: امام هیچ زمان حزبی فکر نمی‌کرد، امام به راه اسلام معتقد بود و هر کسی که در راه اسلام حرکت می‌کرد امام از آن استفاده می‌کرد. نظامی، پاسدار، روحانی و یا غیرروحانی، امام برای هر شخصیتی موضع خاصی داشت. در خصوص شهید عراقی می‌فرمایند یک تنه 20 مرد بود. وی در خصوص شهید بهشتی می‌فرمودند ایشان یک ملت بود.

وی ادامه داد: امام با متخلف تعارف نداشت ولو فرزندش باشد. به احمد آقا اجازه ندادند در مسائل سیاسی ورود کنند، همچنین بر دفتر خودشان کنترل خاصی داشتند. از جمله مسائل دیگری که شخصیت امام را شخصیتی کاریزماتیک جلوه می‌داد، فتواهای منحصر به فرد ایشان بود. قبل از انقلاب که جنگ بین شیعه و سنی بود خیلی از علما متوجه تعامل بین شیعه و سنی نبودند، ایشان فرمودند یک سال از وجوهات را به فلسطینی‌ها کمک کنید.

نوروزی خاطرنشان کرد: امام در طول مدت طلبگی تا رحلت خود یک بار حرف اختلاف‌برانگیزی بین شیعه و سنی را مطرح نکردند. امام با اندیشه امپریالیسم و سوسیالیسم جنگیدند. نماینده‌ای به اتحادیه شوروی فرستادند و همچنین به آمریکا هم حرف‌شان را زدند. امام فقط به حکومت اسلامی معتقد بودند، ما باید راه ایشان را ادامه دهیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه امروز شخصیت، تفکر، اندیشه و راه امام برای ما مهم است، گفت: اگر بیت و فرزندان امام این راه را ادامه دهند برای ما محترم هستند ولی برای مثال اگر کسی از بیت امام بگوید امام رفت و فکر او هم با خودش رفت و باید با آمریکا ارتباط برقرار کنیم البته این‌چنین نگفتند و این را به عنوان مثال می‌گویم، در این صورت ما این موضع را قبول نداریم. ما اگر به امیرالمومنین معتقدیم به ایشان به عنوان شخصیت الهی معتقدیم، اینکه محمد حنفیه چه می‌کرد بحث دیگری است. اگر به امام دهم معتقدیم اینکه جعفر کذاب چکاره است ولو بیت امام معصوم هم باشد ما به او کاری نداریم. تفکر و اندیشه امام برای ما مهم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر