کد خبر: 44726
A

محمدباقر نوبخت: سوال‌های سری چهار و پنج مجلس از روحانی در راه است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: وقتی تعدادی قانع می‌شوند و امضای خود را برای سوال از رئیس جمهور پس می‌گیرند، با جهت گیری اصلی قانون اساسی در تغایر است که برخی دوباره بخواهند آن سوال پرسیدن‌ها را احیا کنند، این اتفاق قابل تامل است.

محمدباقر نوبخت: سوال‌های سری چهار و پنج مجلس از روحانی در راه است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص خارج شدن موضوع سوال از رئیس جمهور از دستور کار مجلس گفت: متاسفانه خبرهایی شنیدیم که سوال از رئیس جمهور به صورت چهارم و پنجم بازهم مطرح شده است، که البته فکر می‌کنم ضمن احترام به مجلس به ویژه تاکید و تایید بر حق قانونی مجلس برای بحث سوال و استیضاح، تذکر، تحقیق و تفحص، باید مقداری در پاره‌ای از موارد نسبت به تکرار این مسائل تامل شود تا موجب وهن قانون اساسی نشود.

وی ادامه داد: وقتی یک سوال چهار بار مطرح می‌شود و کسانی که سوال کرده بودند ابهام آنها برطرف شد چه ضرورتی دارد که آنها را مجبور کنیم که حتما با همه مشغله‌هایی که آقای رئیس جمهور دارند، دوباره بحث سوال کردن از آقای رئیس جمهور را به مجلس بکشانند.

نوبخت تاکید کرد: درست که آقای رئیس جمهور مسئولیت همه دولت را بر عهده دارند اما این نافی مسئولیت دستگاه‌ها نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سوال‌ها باید مرتبط و متناسب با موضع و محل سوال باشد گفت: این نکته مهم است که نمایندگان این سوال‌ها را باید از دستگاه‌های مرتبط و زیربط پیگیر شوند و پاسخ بگیرند چرا که محل اصلی سوال کار و عملکرد دستگاه‌هاست.

نوبخت تصریح کرد: با همه این‌ها وقتی تعدادی قانع می‌شوند و امضای خود را برای سوال از رئیس جمهور پس می‌گیرند، با جهت گیری اصلی قانون اساسی در تغایر است که برخی دوباره بخواهند آن سوال پرسیدن‌ها را احیا کنند، این اتفاق قابل تامل است./ آنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر