کد خبر: 45953
A

حزب کارگزاران: بحثی درمورد ریاست عارف نداریم

مسئول روابط عمومی حزب کارگزاران سازندگی با بیان این که بحثی در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درمورد ریاست محمد رضا عارف نداریم، گفت: تاکید اصلی ما اصلاح روندها است که با تشکیل پارلمان اصلاحات می توان این روند را اصلاح کرد.

حزب کارگزاران: بحثی درمورد ریاست عارف نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ خبری روز یکشنبه به نقل از دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در رسانه ها منتشر شد که در آن گفته شده بود: «رای رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان بالاتر از رای دیگر اعضا نیست و به عنوان سکاندار این شورا اولویت یا حق ویژه‌ای نخواهد داشت ... عبدالله نوری جایگزین خوبی برای عارف است.» 
«مصطفی پهلوانی» مسئول روابط عمومی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به این خبر گفت: یکی از رسانه ها (باشگاه خبرنگاران جوان ) در خبر خود، بخش هایی از مصاحبه با «غلامحسین کرباسچی» را برجسته و بخشی را کمرنگ کرده و این شیطنت و بی تجربگی ظاهرا به این داستان ها دامن زده است.
وی افزود: خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرباسچی پرسید چه کسی می تواند رییس پارلمان اصلاحات شود. وی در پاسخ گفت، باید رییس را انتخاب کنند، در ادامه خبرنگار می پرسد از میان «عبدالواحد موسوی لاری» و «عبدالله نوری» کدام می توانند، رییس شوند که دبیرکل حزب کارگزاران نظر مثبت خود را نسبت به نوری بیان می کند، بدون آنکه نظر منفی در مورد «محمد رضا عارف» ابراز کند. 
مسئول روابط عمومی حزب کارگزاران سازندگی درمورد تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: این موضوع از مدت ها قبل در دستور کار حزب بوده و طرحی را آماده کرده است که در موعد مقرر منتشر می شود. پیشنهاد حزب کارگزاران این است که نهادی فرادستی و بالاتر از شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات به نام «پارلمان اصلاحات» تشکیل شود و ریاست این نهاد را اعضای پارلمان اصلاحات انتخاب کنند. 
وی تاکید کرد: ما اساسا بحثی در مورد شخص عارف نداریم بلکه بحث اصلی اصلاح روندها است. تجربه انتخابات مجلس و شورای شهر برای ما بسیار مفید بود. با تشکیل پارلمان اصلاحات می توان این روند را اصلاح کرد و خروجی آن می تواند عارف یا شخص دیگری باشد.
این فعال سیاسی تصریح کرد: باید تعداد بیشتری از طیف های اصلاح طلب در مجلس یا پارلمان اصلاحات حضور داشته باشند و افرادی که انتخاب می شوند، بدنه اصلاح طلب را نمایندگی کنند و این انتخاب قدری دموکراتیک تر باشد. در طرحی که حزب آماده کرده است اعضای حقیقی شورای سیاست گذاری از طریق این پارلمان انتخاب می شوند. 
پهلوانی با بیان این که ریشه اختلافات حزب کارگزاران با شورای سیاست گذاری و عارف، ارتباطی با شهردار نشدن محسن هاشمی ندارد، تصریح کرد: درمورد شهردار تهران، اعضای شورای شهر تصمیم می گیرند، نه عارف یا شورای عالی سیاست گذاری. یکی از انتقاداتی که داشتیم حزبی عمل کردن اعضای شورای شهر تهران بود. مساله شورای عالی سیاست گذاری مدتها قبل از استعفای نجفی مطرح بوده است.
 جریان اصلاحات در سال 1394 و به منظور حضور منسجم در انتخابات دوره دهم مجلس اقدام به تشکیل تشکلی با عنوان «شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان» کرد که هم اکنون دارای 44 عضو است که 15 نفر از آنها عضو حقیقی، 26 نفر نماینده احزاب اصلاح طلب و 3 نفر نیز از اعضای لیست امید مجلس هستند و ریاست آن برعهده محمدرضا عارف است.
از زمان شروع به کار «شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان»، عملکرد آن به ویژه بر سر ارائه دو لیست در انتخابات شوراهای پنجم، انتقاد برخی شخصیت ها و احزاب اصلاح طلب را به باعث شد./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر