کد خبر: 46004
A

رییس کمیسیون امنیت ملی: در سیاست خارجی نباید هیچ امر قدسی غیر از منافع ملی را دنبال کنیم/ روسیه تا جایی با ما همراه میشود که منافع اش اقتضا کند

تصمیم اوپک مانع حمله یکسری از کشورها از جمله برخی از کشورهای دوست به سهم ایران در بازار نخواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی: در سیاست خارجی نباید هیچ امر قدسی غیر از منافع ملی را دنبال کنیم/ روسیه تا جایی با ما همراه میشود که منافع اش اقتضا کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تصمیم اخیر اوپک برای افزایش تولید نفت به گفت: در اوپک تصمیم بینابینی شکل گرفت. آمریکایی‌ها می‌خواهند مانع از فروش ۵۰ درصد نفت ایران شوند و با این کار  ۵۰ درصد از سقف اوپک کم می شود لذا از اوپک خواستند که با اعضا غیر اوپکی وارد گفت و‌گو شوند که یک میلیون و  ۵٠٠هزار بشکه جبران شود که معنایش این بود نفت ایران جایگزین پیدا می کند و همین چراغ سبزی به آمریکا بود که باعث خشم هیات ایرانی شد.

نماینده اسلام آباد در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: تصمیم اوپک مانع حمله یکسری از کشورها از جمله برخی از کشورهای دوست به سهم ایران در بازار نخواهد شد و در عین حال چراغ سبزی به آمریکا هم نیست .

این نماینده اصول‌گرای مجلس بیان کرد:در دنیای امروز کشورها منافع خودشان را دنبال می کنند و ما نیز در سیاست خارجی نباید هیچ امر قدسی غیر از منافع ملی را دنبال کنیم. زمانی که منافع ملی ما مطرح است هیچ چیزی نباید مانع ما شود .

وی تصریح کرد: کشورهای همانند روسیه تا جایی با ما ارتباط برقرار می کنند و هستند که منافع ملی شان اقتضا می کند و ما نیز باید همین گونه عمل کنیم .

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد:امیدواریم کشور ما در مسیری بیفتد که هرجا مسئله ای منافع ملی را تهدید می کند ما فقط منافع ملی مان را در نظر بگیریم چراکه سیاست یک امر ژله ای است که ما می توانیم در سیاست منافع مختلفی را داشته باشیم ولی ورود و حضور در یک فضای جذمی و قدسی سازی های مختلف در سیاست خارجی بلای جان منافع و امنیت ملی ما است .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر