کد خبر: 47588
A

محمد هاشمی: روحانی هم همان راه احمدی‌نژاد را در پیش گرفت و برای اقتصادی کشور کاری نکرد/ تغییر کابینه کلید حل مشکلات نیست

کاهش چهاربرابری پول ملی سبب این اوضاع اقتصادی در کشور شد که ما شاهد افزایش روز به روز قیمت دلار هستیم لذا تنها با تغییر کابینه دولت مشکل حل نمی‌شود بلکه باید مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود.

محمد هاشمی: روحانی هم همان راه احمدی‌نژاد را در پیش گرفت و برای اقتصادی کشور کاری نکرد/ تغییر کابینه کلید حل مشکلات نیست

یک فعال اصلاح طلب معتقد است که تغییر کابینه کلید حل مشکلات نیست بلکه مشکل اصلی کشور ما کمبود منابع برای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی یا حمایت از تولید و اشتغالزایی است.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از الف، کارنامه اقتصادی دولت مورد نقد کارشناسان قرار دارد و آن را ضعیف می‌دانند و از مجلس شورای اسلامی و بسیاری از صاحبنظران تغییر در کابینه دولت را راه‌حلی برای برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور می‌دانند و با راهکار دولت یعنی تفکیک وزارتخانه ها مخالف است؛ اما دولت نه تنها در این مورد با توجه به اینها بارها عنوان کرده اما اقدامی تا کنون انجام نشده است.

محمد هاشمی، برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و فعال سیاسی در گفتگو با الف، در مورد تغییر کابینه دولت روحانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: به نظر بنده مشکلات کشور مربوط به اشخاص نیست، مشکلات ریشه در 12 سال گذشته شروع شد که در حوزه اقتصاد مشکلات اساسی به وجود آمد، لذا این اصل اقتصاد که مشکل دارد و همه این موضوع را قبول دارند.

اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که کاهش تولید ناخالص ملی باعث کاهش پول ملی می‌ شود و افزایش نقدینگی هم باعث می شود تا قدرت پول ملی کاهش یابد. ما از 12 سال قبل یعنی از سال 85 با سیاست‌های دولت قبلی و پمپاژ نقدینگی بر جامعه و واردات کالاهای مصرفی از چین و برزیل عملا تولید داخلی را از بین بردیم و حجم زیادی از پول به جامعه تزریق شد که ارزش پول ملی کاهش یافت.

وی تصریح کرد: کاهش چهاربرابری پول ملی سبب این اوضاع اقتصادی در کشور شد که ما شاهد افزایش روز به روز قیمت دلار هستیم لذا تنها با تغییر کابینه دولت مشکل حل نمی‌شود بلکه باید مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود.

این فعال سیاسی اظهار به اقدامات روحانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه آقای روحانی هم روند را اصلاح نکرد و در این دولت هم تولید کاهش و حجم نقدینگی نیز افزایش یافت. اگر دنبال این هستیم که مشکلات کشور حل شود باید سعی کنیم تا تولید را در کشور بالا ببریم تا قدرت خرید و فروش مردم افزایش یابد. خانواده‌های ایرانی به نظر بنده به یارانه 50 هزار تومانی که همانند صدقه می‌ماند نیاز ندارند بلکه آنها به دنبال اشتغال جوانان و تولید در کشور هستند لذا باید اقتصاد کشور ریشه‌ای حل شود.

محمد هاشمی به اقتصاد سایر کشورها اشاره کرد و گفت: اصل مهم اقتصادی این است که در هر کشوری که این اتفاقات رخ بدهد، نقدینگی زیاد و تولید کم میشود پس مشکل اصلی جمهوری اسلامی ایران نیز هم اکنون همین موضوع است. با تغییر افراد و جا به جایی نقش‌های آنها مشکلات حل نمی‌شود، مشکل اصلی کشور ما کمبود منابع برای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی یا حمایت از تولید و اشتغالزایی است، یک وزیر وقتی منابع لازم را در اختیار نداشته باشد نمی تواند کاری انجام دهد، بلکه باید راهکار داده و بدان عمل کرد.

وی به اظهارات آقای روحانی در مجمع تشخیص مصحلت نظام در سال 85 اشاره کرد و گفت: آقای روحانی در مجمع تشخصی مصلحت نظام در سال 85 شاهد این موضوع بودند که چه وضعیتی دامن گیر کشور شده است، اما ایشان هم اقدامی در این خصوص انجام ندادند و نتیجه کشور همینی است که می‌بینیم و بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک به اطراف تهران مهاجرت کردند که این هم معضل بزرگی است چراکه تولیدی در هیچ جای کشور صورت نمی‌گیرد.

محمد هاشمی تاکید کرد: آقای روحانی همواره از کسانی بودند که نسبت به این موضوع انتقاد داشتند و توقع می رفت که ایشان این اوضاع را بهبود بخشند، اما ایشان هم راه آقای احمدی‌نژاد را رفتند و برای اقتصاد کشور اقدامی نکردند. حال باید فکر اساسی برای اقتصاد کشور شود تنها با تغییر کابینه مشکلی حل نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر