کد خبر: 52487
A
حجت الاسلام غرویان در گفت و گو با دیده بان ایران؛

نسبت دادن گناه جهت ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه بلاوجه بوده و از نظر فقهی مردود است/ تماشا کردن ورزش به هیچ عنوان گناه نیست

مدرس حوزه علمیه قم در رابطه با اظهار نظر آقای منتظری مبنی براین که "حضور زنان در ورزشگاه گناه است" تصریح کرد: با اتکا به علوم فقهی تماشاکردن ورزش به هیچ عنوان گناه نیست. چرا که اگر گناه محسوب می شد تماشای آن از تلویزیون هم منع می شد ولی زمانی که این ممنوعیت رخ نداد پس؛ تماشای ورزش از نزدیک و ورزشگاه نیز عاری از گناه و ایراد است.

نسبت دادن گناه جهت ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه بلاوجه بوده و از نظر فقهی مردود است/ تماشا کردن ورزش به هیچ عنوان گناه نیست

 دیده بان ایران_ سپیده اجلالی؛ صبح امروز حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در واکنش به حضور روز گذشته زنان در ورزشگاه آزادی در مراسم آئین تکریم و معارفه دادستان قزوین اظهار کرد: از حضور دیروز زنان در ورزشگاه گلایه داریم، نظام ما اسلامی است، ما مسلمان هستیم، وقتی خانمی به ورزشگاه می رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه لخت مواجه می شود و آنها را می بیند گناه می کند، برخی دنبال این هستند که حریم ها را بشکنند.

حجت الاسلام محسن غرویان، کارشناس امور فقهی و مدرس فلسفهٔ اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم، دررابطه با همین موضوع به خبرنگار دیده بان ایران گفت: هدف از حضور ورزشگاه تشویق بازیکنان، انگیزه دادن به آن ها و تماشا کردن ورزش است. هیچ فردی برای مرتکب شدن به معصیت و گناه پا به ورزشگاه نمی گذارد چراکه ورزشگاه جای گناه کردن نیست.

وی ادامه داد: با اتکا به علوم فقهی  تماشا کردن ورزش به هیچ عنوان گناه نیست. چرا گه اگر گناه محسوب می شد تماشای آن از تلویزیون هم منع می شد ولی زمانی که این ممنوعیت رخ نداد پس؛ تماشای ورزش از نزدیک و ورزشگاه نیز عاری از گناه و ایراد است.

 

این کارشناس امور فقهی همچنین خاطرنشان کرد   نسبت دادن وجه گناه جهت ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه بلاوجه بوده و از نظر فقهی این عقیده مردود است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر