کد خبر: 102644
A

صداو سیما به مصاحبه اینترنتی «علی کریمی» اجازه پخش نداد

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به نام ساترا، اجازه پخش برنامه ویژه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال در شبکه نمایش خانگی را نداد.

صداو سیما به مصاحبه اینترنتی «علی کریمی» اجازه پخش نداد

به گزارش دیده بان ایران؛ سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به نام ساترا، اجازه پخش برنامه ویژه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال در شبکه نمایش خانگی را نداد.

 

علی کریمی، یکی از چهار کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال دیشب در برنامه ضبط شده نامزدهای انتخاباتی شبکه سه ـ که یکشنبه شب ضبط شده بود ـ حضور نداشت. کریمی با انتشار بیانیه ای به دلیل آنچه نمایشی بودن این برنامه خوانده بود، از حضور در آن انصراف داد؛ اما به جای آن برنامه ای جهت پخش در شبکه نمایش خانگی آماده کرد تا به صورت آزاد درباره این انتخابات اظهار نظر کرده و درباره بسیاری از مسائل فوتبال افشاگری کند.

 

حالا خبر می رسد که ساترا مجوزی برای پخش این برنامه صادر نکرده و محتوای آن را مناسب برای پخش عمومی ندیده است. در این برنامه مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی و علیرضا منصوریان در کنار علی کریمی حضور داشتند.

 

ساترا پیش از این مانع پخش برنامه جدید عادل فردوسی پور در شبکه نمایش خانگی و اینترنتی نیز شده بود. برنامه سه نامزد دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال، دیشب از آنتن شبکه سه با کمترین تنش و چالش بین سه کاندیدا پخش شد.

 

ساترا چیست و چه کار می کند؟

 

در بهار سال ۹۷ بود که مجلس با تصویب لایحه‌ای، حیطه قدرت و اختیار سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را شفاف معین ساخت. طرح کمیسیون فرهنگی مجلس به این صورت بود که مسئول کلیه امور صوت و تصویر در فضای مجازی را سازمان ساترا معرفی کرد. با تاکید قوه قضاییه بر این موضوع، نقش ساترا بیش از همیشه پررنگ و جدی و در واقع اعلام شد از این پس همه رسانه‌ها به نحوی زیرمجموعه صداوسیما محسوب می‌شوند و با مجوز و نظارت آن‌ها باید صوت و تصویر منتشر کنند و اگر صداوسیما تشخیص دهد این محتوا مناسب نیست، باید محتوایشان را نیز حذف کنند.

 

بر همین اساس مهرماه سال جاری بود که ساترا، برنامه جدید عادل فردوسی پور، مجری برتر سازمان صداوسیما و تهیه کننده برنامه پرمخاطب، اما تعطیل شده ۹۰ را برای پخش در فضای مجازی مناسب ندید و برای آن مجوز صادر نکرد.

 

منبع: تابناک

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر