کد خبر: 103836
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

محمد میرشکار، کارشناس ارشد تربیت بدنی به تأثیرات ورزش برای مقابله با کرونا اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تحرک بدنی می‌تواند از ابتلای افراد به این ویروس پیشگیری کند، گفت: هیچ الزامی برای حضور و تمرین در باشگاه‌های بدنسازی وجود ندارد، اما ورزش منظم در منزل یا حتی پیاده‌‌روی یکی از راه‌های جلوگیری از معایب بی‌حرکتی و عدم فعالیت در دوران قرنطینه یا کروناست.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛محمد میرشکار، کارشناس ارشد تربیت بدنی  به تأثیرات ورزش برای مقابله با کرونا اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تحرک بدنی می‌تواند از ابتلای افراد به این ویروس پیشگیری کند، گفت: هیچ الزامی برای حضور و تمرین در باشگاه‌های بدنسازی وجود ندارد، اما ورزش منظم در منزل یا حتی پیاده‌‌روی یکی از راه‌های جلوگیری از معایب بی‌حرکتی و عدم فعالیت در دوران قرنطینه یا کروناست.
 
این مربی پرورش اندام با بیان اینکه بی‌حرکتی باعث کاهش قدرت عضلات و پایین آمدن توان بدن بخصوص افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود، افزود: درحال حاضر جامعه دچار استرس و افسردگی ناشی از ابتلا به کرونا شده؛ ورزش علاوه ‌براینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامت و بهداشت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد.
وی با تأکید بر اینکه ورزش از اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا می‌کاهد و اعتماد به‌نفس را افزایش می‌دهد، گفت: درباره پیشگیری از کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در جامعه اطلاع‌رسانی کافی شده است. بنابراین ورزش و 30 دقیقه تمرین در روز می‌تواند تأثیرگذاری مثبتی در سلامت جسمانی و روانی داشته باشد.
 
این کارشناس ارشد تربیت بدنی با اشاره به اینکه هرنوع ورزشی می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب مفید باشد، تصریح کرد: ورزش به کاهش استرس کمک می‌کند و برای بدن و ذهن بسیار آرامش‌بخش است، توجه به سلامت جسم یک اصل است که نباید از آن غافل شد. غذای سالم، خواب کافی و مهمتر از این‌ها ورزش سه اصل مهم در سلامت جسم هستند. 
 
میرشکار در ادامه افزود: ورزش برای از بین بردن اضطراب ناشی از کرونا موثر است، اگر تغذیه سالم وجود داشته باشد، می‌تواند میزان استرس و افسردگی در این روز‌ها را کاهش دهد. 
این مربی بدنسازی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت رژیم غذایی و مواد مغذی سالم را از فاکتورهای مهم در عضله‌سازی و کاهش وزن دانست و گفت: به طور کلی ورزشکاران برای عضله‌سازی به مصرف یک و نیم گرم پروتئین، دو تا چهار گرم کربوهیدرات و هشت دهم گرم چربی نیاز دارند. بنابراین عدم رعایت رژیم غذایی و مصرف مواد مغذی از رایج‌ترین اشتباهات در کاهش وزن و عضله‌سازی بحساب می‌آیند.
وی در پاسخ به اینکه چراکه در رشته بدنسازی ورزشکاران در شروع تمرینات پیشرفت خوبی دارند اما بعد از مدتی بدن آنان دچار افت می‌شود، افزود: پیشرفت بدنی افراد در 6 تا 12 ماه نخست تمرینات روند طبیعی خود را طی می‌کند ولی بعد از این مدت باید برنامه تمرینی هوشمندانه داشته باشند. متأسفانه بسیاری از افراد فقط به باشگاه بدنسازی رفت‌وآمد، دارند و برنامه تمرینی خودشان را تغییر نمی‌دهند. همین موضوع مانع از پیشرفت آنان می‌شود؛ نباید بدن را به تمرین تکراری عادت داد.
میرشکار با اشاره به اینکه هر بدنی استقامت خاص خودش را دارد به افراد تازه‌کار توصیه کرد: بعضی جوانان معتقدند که با چندساعت تمرین در باشگاه شاهکار می‌کنند و در آینده به بدن آیده‌آل مدنظرشان خواهند رسید در حالی‌که چنین باوری مبنای علمی ندارد. تمرین سخت و هوشمندانه با تمرین بیش از حد در باشگاه متفاوت است.
این مربی بدنسازی تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند در هرکاری و ورزشی طی یک روز یا یک شب موفق شود. صبر، تمرکزی فکری، رعایت رژیم غذایی و تمرین منظم در پیشرفت و رسیدن به بدنی ایده‌آل نقش بسزایی دارند. یک بدنساز باید 6 وعده غذایی متعادل در روز مصرف کند. بدن درزمان استراحت شروع به عضله‌سازی می‌کند و یک بدنساز باید حداقل 8 ساعت خواب کافی داشته باشد در غیراینصورت سیستم عضلانی رشد نخواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر