کد خبر: 117313
A
عضو تیم ملی فوتسال زنان در گفت وگو با دیده بان ایران:

فرشته کریمی: مشکل برخی با لباس تیم ملی فوتبال زنان شیک بودن آن است/ اگر کت دختران بلندتر بود که نامش «مانتو» می شد نه کت!

ستاره تیم ملی فوتسال زنان کشورمان گفت: ما به دلیل رشته‌ای که داریم مجبور هستیم مقداری بیشتر از بقیه حجاب را رعایت کنیم اما واقعا توقع‌مان این است که حداقل جنس لباسی که می‌‍پوشیم مناسب باشد. این کت‌وشلوار واقعا هیچ مشکلی نداشت اگر مشکل‌شان کوتاهی کت است که اگر بلندتر از آن باشد این دیگر مانتو است نه کت!

فرشته کریمی: مشکل برخی با لباس تیم ملی فوتبال زنان شیک بودن آن است/ اگر کت دختران بلندتر بود که نامش «مانتو» می شد نه کت!

دیده بان بان ایران- «آن‌چه که اتفاق افتاده است نه قابل توجیه است نه چشم‌پوشی» این اولین واکنش آقایان در خصوص نوع پوشش بازیکنان تیم‌ملی زنان فوتسال ایران است. پوششی که به‌قول فرشته کریمی به‌دلیل شیک‌پوشی داد آقایان را در آورده است. سخت‌گیری‌ها نسبت به ورزشکاران خانم روز به روز به مرحله جدیدی می رسد و تعیین‌تکلیف برخی برای نیمی از افراد جامعه بیشتر از گذشته نمایان شده است.

فرشته کریمی، عضو تیم ملی فوتسال بانوان در خصوص حواشی چند روز اخیر درباره دختران کت وشلواری تیم ملی زنان کشورمان به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده وقتی این اظهارات را شنیدم ابتدا فکر می‌کردم شایعه است اما متاسفانه حقیقت داشت. اصلاً نمی‌دانم چه بگویم. این پوشش کاملا مطابق عرف بود و به‌قول معروف حجابشان کاملا رعایت شده بود. ما هر روز در خیابان این نوع پوشش را مشاهده می‌کنیم. مشکل برخی شیک بودن این نوع پوشش است نه غیرعرف بودن آن. ما شرایط یکسانی در مقابل کشورهای دیگر نداریم. بنده خودم بیشتر مواقع مشکلم با لباس‌های انتخابی جنس آن‌هاست. ما به دلیل رشته‌ای که داریم مجبور هستیم مقداری بیشتر از بقیه حجاب را رعایت کنیم اما واقعا توقع‌مان این است که حداقل جنس لباسی که می‌‍پوشیم مناسب باشد. این کت‌وشلوار واقعا هیچ مشکلی نداشت اگر مشکل‌شان کوتاهی کت است که اگر بلندتر از آن باشد این دیگر مانتو است نه کت! خانم‌هایی که در رشته‌های ورزشی کار می‌کنند این مقدار از سخت‌گیری را نمی‌توانند بپذیرند. چه دلیلی دارد این همه سخت‌گیری وقتی این نوع پوشش در کوچه و خیابان از ساده‌ترین و متعارف‌ترین پوشش‌ها است.

کریمی درباره تجربه خودش از این نوع سخت‌گیری اظهار کرد: سخت‌گیری‌ها واقعا بدین شکل نبود. من خودم بارها برای مسابقات المپیک بود که دقیقا همین سایز کت و شلوار را پوشیده بودم. مشکل برخی این است که آستین‌های بازیکنان بیش از حد بلند نبود. ما همیشه با لباس‌های فدراسیون این مشکل را داشتیم که آنقدر آستین‌های لباس‌ها را بلند می‌کردند که مجبور می‌شدیم چندین تا بزنیم تا یک حالت عادی به خودش بگیرد. به‌نظرمن اصلا این موضوع، موضوعی نیست که این آقایان بخواهند بدین شکل واکنش نشان دهند.

وی در خصوص تاثیر این اتفاق بر مسابقات بازیکنان خاطرنشان کرد: ما در زمان مسابقات واقعا یک درصد هم به این چیزها فکر نمی‌کنیم. من امیدوارم از تیم ملی بانوان حمایت شود. این حساسیت‌ها برای رشته فوتبال خیلی بیشتر است چون انگار بیشتر مرکز توجه قرار دارد. باید برای همه رشته‌هایی که خانم‌ها در آن فعالیت دارند این نوع از شیک‌پوشی وجود داشته باشد. ما این قضیه را پذیرفتیم که براساس قوانین جمهوری اسلامی باید حجاب را رعایت کنیم اما این‌که به‌خاطر لباس‌مان چند سانت کوتاه است که البته کوتاه هم نبود تا این اندازه واکنش دریافت کنیم به نظر بنده اصلاً درست نیست.

ستاره تیم ملی فوتسال زنان کشورمان همچنین درباره شرایط دختران فوتبالیست در تاشکند تصریح کرد: در مورد بازی‌ها هم فقط اردن مقداری شرایط را برای بازیکنان ما سخت می‌کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته تیم ملی فوتبال زنان ایران توانست بنگلادش را با نتیجه پنج بر صفر از پیش رو بردارد.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر