کد خبر: 100005
A

سریع، ساده و با کیفیت، با افزونه ساز اسپریت پورتال هر چه می خواهید بسازید

ایجاد تحول در پورتال سازمانی و سایت شما

سریع، ساده و با کیفیت، با افزونه ساز اسپریت پورتال هر چه می خواهید بسازید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر سر راه سازمان­ها برای ارائه خدمات و ارتباط با مشتریان مشکلات بسیاری وجود دارد ولی یکی از مهمترین این مشکلات در سایت و پورتال­های سازمانی آن­ها خود را نشان می­دهد، وجود انبوهی از ماژول­ها و گزینه­ هایی که تعریف درست و استفاده مفیدی ندارند و سازمان­ها مجبور شدند که از آن­ها استفاده کنند.

 سازمان‌ها و پورتال‌های سازمانی، دارای نیازهای بسیار متفاوتی می‌باشند. هر سازمان نیازمند ماژول‌های متعددی است که به نسبت خواسته‌ها ساخته و بهینه‌سازی گردد. وقتی سازمان­ها امکان استفاده از نرم افزارهای هسته باز خارجی را ندارند و باید از نرم افزارهای ایرانی استفاده نمایند و ملاحظات امنیتی خاصی در این انتخاب داشته باشند، مشکلی مهم در سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه نرم افزارها و ماژول‌های نوشته شده توسط اغلب شرکت‌ها بر اساس نظر کمپانی­ها طراحی و توسعه داده نشده است و محصولاتی یکسان برای همه مشتریان می‌باشد، این مورد باعث می‌شود که کاربران محکوم به استفاده از یکسری ماژول‌های از پیش مشخص شده و ثابت باشند. از طرف دیگر سازمان‌ها به منبع آن برنامه‌ها دسترسی ندارند و در نتیجه نمی‌توانند در بحث توسعه آن، ماژول اختصاصی خودشان را بسازند. پس در بسیاری از موارد ما با انبوهی از ماژول­های بی مصرف ولی با عنوان های جذاب و غیر قابل تغییر روبرو هستیم. برای حل این مشکل بزرگ چه می‌توان کرد؟ با این نوشتار همراه باشید.

فرض کنید حتی به منبع یک نرم افزار هم دسترسی داشته باشید، بررسی و درک حجم بسیار بالای کدهایی که توسط طراحان و توسعه دهندگان یک محصول ایجاد شده است خود پروسه‌ای سخت، نیازمند دانش بالای برنامه نویسی و زمان بر است که هزینه‌های بالایی خواهد داشت. از طرف دیگر ایجاد تغییر در این کدها، دریافت گواهی نامه های امنیتی و بهینه‌ سازی، کار هر فرد و گروه و سازمانی نیست و می‌تواند تمامی ساختارهای یک برنامه استاندارد را از بین ببرد و همچنین نیازمند صرف هزینه‌های بسیار بالای توسعه و گسترش نرم افزار و نیازمند نیروی انسانی متخصص است. حال فکر کنید که به جای چنین اتفاقی ابزاری در دسترس باشد که به روشی ساده، کاربردی و سریع بدون نیاز به دانش بالای برنامه نویسی پشتیبانی و مشکلات فنی که نیاز باشد مدام با شرکت فنی در تماس باشید بتوان ابزاری در اختیار داشت که ساخت ماژول‌های حرفه‌ای با توجه به نیاز هر سازمان توسط همان سازمان به راحتی میسر گردد.

اسپریت پورتال اولین پورتال هوشمند سازمانی در ایران است که توسط شرکت دانش بنیان نیافام تولید شده است. یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و پیشرفته این پورتال سازمانی، مجموعه ابزارهای ساخت افزونه جهت توسعه قابلیت‌ها و سامانه‌های تحت وب است. سامانه‌هایی همانند مناقصه و مزایده، دفترچه تلفن، گالری تصویر و فیلم اختصاصی، جستجوی شعب سازمانی، سامانه اساتید، تالار گفتگو، سامانه شناسنامه خدمات و دیگر سیستم‌های اختصاصی سازمانی، بواسطه قابلیت‌های ابزار "مدیریت افزونه" امکان پیاده سازی و مدیریت محتوا را دارا می باشند. رابط کاربری کاملا واکنشگرا بهمراه محیط حرفه‌ای توسعه کد، امکان تعیین دسترسی کاربران برای مدیریت محتوا و مجموعه‌ امکاناتی که با متدولوژی بهینه‌ای در کنار یکدیگر واقع شده‌اند، محیطی پیشرفته را برای توسعه‌دهندگان وب در نرم‌افزار اسپریت پورتال فراهم نموده‌است. مجموعه امکاناتی است که کاربر می‌تواند بواسطه آنها جداول و کوئری‌های مورد نیاز برای توسعه یک ماژول اختصاصی را ایجاد نماید.

برخی از ویژگی‌های این ماژول به شرح زیر می‌باشد:

  • امکان اشتراک گذاری افزونه‌ها میان وبسایت‌های یک پورتال
  • قابلیت تولید جداول اطلاعاتی با فیلدهای دلخواه ( متنی،عددی،تک انتخابی،چند انتخابی ) و همچنین فیلدهای پیشرفته ای همانند ابزارک های ارسال فایل، ویرایشگر حرفه‌ای متن، انتخاب موقیت مکانی از روی نقشه شهری، انتخاب رنگ و انتخاب تاریخ از تقویم شمسی و میلادی
  • مدیریت محتوای جداول اطلاعاتی از طریق افزودن گزینۀ خاص آن به منوی مدیریت محتوای کنترل پانل با قابلیت تعیین سطوح دسترسی ( درج، حذف،ویرایش و تائید ) تا سطح رکورد و فیلد
  • امکان برقراری ارتباط (relation) بین رکورد های یک جدول با رکوردهای دیتابیس های دیگر در مکانیزم ساخت فیلدهای تک انتخابی و چند انتخابی جدول
  • امکان انتخاب یک جدول به عنوان زیر فرم جدول اطلاعاتی برای درج متناوب رکورد در جدولی دیگر
  • امکان ارتباط فیلد های تک انتخابی به یک دیگر (Master–detail)
  • مجهز به ابزار پیشرفتۀ طراحی کوئری برای نوشتن کوئری ها بدون دانش فنی
  • امکان نوشتن کوئری های پیشرفته بر روی انواع پایگاه های اطلاعاتی و محیط نوشتن کد جهت توسعه های اختصاصی سمت کلاینت با قابلیت های پیشرفته (بر قراری شروط، تامبنیل تصاویر به سایز دلخواه و ...)
  • دارا بودن قالب‌های آماده برای گرفتن خروجی های متنوع از سیستم، طراحی شده با تکنولوژی روز و دارای قابلیت جستجو و فیلترینگ در خروجی آن‌ها
  • قابلیت ورود محتوا با حجم بسیار بالا از طریق فایل اکسل و همچنین قابلیت به روزرسانی آن‌ها

یک مجموعه وقتی می‌‌خواهد سامانه‌‌ای تحت وب را طراحی کند به یک بخش جهت اطلاع ‌رسانی و معرفی سامانه و خدمات الکترونیک نیاز خواهد داشت، شاید در نگاه اولیه این بخش صرفا یک تعریف ساده باشد اما می‌تواند ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را نیز داشته باشد و باید بدانیم که هر سامانه‌ای با سامانه دیگری متفاوت است و از لحاظ اطلاعات ورودی و تولید خروجی‌ها دارای پیچیدگی‌های بسیاری می‌باشد، بدین ترتیب می‌توان گفت، یک بحث محتوایی وجود دارد که توسط کارشناسان و ادمین‌های یک سازمان باید در داخل تعدادی از ماژول‌ها، آیتم‌ها و موارد مورد نیاز برای سیستم تعریف شود. از طرف دیگر سازمان‌ها و کمپانی‌های Enterprise به صورت بسیار متنوع به موضوعات نگاه می‌کنند و نمی‌شود وجه اشتراکی بین آن‌ها پیدا نمود. به همین دلایل باید ابزاری وجود داشته باشد که آن‌ها بتواند جداول اطلاعاتی مخصوص خود را با بخش‌هایی اختصاصی درست کنند و مهمترین نکته این که بتوانند این کار را به راحتی هرچه تمام و بدون دانش فنی خاصی انجام داده و وابستگی و مراجعه دائمی به تیم‌های برنامه‌نویسی نداشته باشند.

برای آن‌ها بسیار مهم است که سناریوها و جداول پایگاه داده مورد نیاز را، بدون دانش فنی عمیق برنامه‌نویسی و به راحتی تولید کنند. یعنی افرادی که در یک سازمان هستند بتوانند با سرعت زیاد و دانش فنی کم در بخش طراحی یک سامانه، تغییرات را مدیریت و پیاده‌سازی کرده، به آن صورتی که آن کمپانی به آن نیاز دارد.

با اسپریت پورتال، هوشمند تر و سریعتر به بهترین خود خواهید رسید

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر