کد خبر: 100032
A

وزیر خارجه فرانسه: ایران در حال ایجاد ظرفیت تسلیحات هسته ای است/ایران باید درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی مذاکره کند

وزیر امورخارجه فرانسه مدعی شد که ایران در حال ایجاد ظرفیت تسلیحات هسته ای خود است و خواستار بازگشت تهران و واشنگتن به برجام شد.

وزیر خارجه فرانسه: ایران در حال ایجاد ظرفیت تسلیحات هسته ای است/ایران باید درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی مذاکره کند

به گزارش سایت دیده یان ایران؛ وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با نشریه ژورنال دومانش گفته است: دولت ترامپ سیاست آنچه که کارزار فشار حداکثری خواند٬ در قبال ایران اتخاذ کرد. تنها نتیجه این راهبرد٬ افزایش تهدید و خطر بود.

بر اساس گزارش رویترز، ژان ایو لودریان تصریح کرد: این می‌بایست متوقف شود، چرا که، این را واضح می‌گویم، ایران به وضوح در مسیر بکارگیری ظرفیت و توانمندی (سلاح) هسته‌ای قرار دارد.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه این مصاحبه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد سال آینده، اظهار داشت، باید به ایرانی‌ها گفت که دیگر بس است و ایران و ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

ژان ایو لودریان در ادامه گفته است، اما بازگشت هردو طرف به برجام کافی نخواهد بود.

وزیر امور خارجه فرانسه اضافه کرد، مذاکرات سختی می بایست درباره برنامه توسعه موشکی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در کشورهای همسایه و منطقه صورت گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر