کد خبر: 100117
A

حمید رسایی: آیت الله مصباح معتقد بودند برای مبارزه با شاه با هر کسی نباید همراه شد

هفدمین نشست "دوشنبه های اندیشه"، با موضوع بررسی اندیشه ها و افکار و سیره مرحوم استاد آیت الله مصباح یزدی در کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حمید رسایی: آیت الله مصباح معتقد بودند برای مبارزه با شاه با هر کسی نباید همراه شد

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس در بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی که عصر روز گذشته در نشست "دوشنبه های اندیشه" در کتابخانه مجلس برگزار شد با اشاره به اینکه در کنار مدافعان امنیت و سلامت، مدافعان عقیده را داریم گفت: شاید به اندازه ای که امنیت و سلامت را که مردم بود و نبود آن را حس می کنند، مسئله عقیده برایشان چندان ملموس نباشد.

 
وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح عقیده داشت که کارشان مواجهه با میکروب های عقیده ای است ادامه داد: آیت الله مصباح برای مبارزه سیاسی همواره به یک پیوست اعتقادی قائل بود، آیت الله مصباح معتقد بودند برای مبارزه با شاه با هر کسی نباید همراه شد اما آقای هاشمی می‌گفت برای سرنگونی شاه حتی با مجاهدین هم می توان همراهی کرد. البته بعدها آقای هاشمی اشاره کردند بعد از انقلاب به امام گفتم نگاهی که ما به سازمان مجاهدین داشتیم اشتباه بود.
 
رسایی با اشاره به اینکه حتی بعد از انقلاب در دوران مبارزات انتخاباتی با اینکه حتی برخی معتقد بودند هر وحدتی بهتر از عدم وحدت است اما آیت الله مصباح قایل به هر وحدتی نبود و می گفت باید وحدت مبنا داشته باشد عنوان کرد: مرحوم مصباح یزدی می گفتند وحدت در روش جواب نمی دهد مگر اینکه در منش وحدت باشد و وحدت در منش زمانی جواب مس دهد که ارزش ها یکی و وحدت داشته باشد.
 
رسایی با اشاره به سخنرانی های آیت الله مصباح در دوران دوم خرداد گفت:در آن ایام کخ بمباران تهاجم رسانه ای بود و موضوع دموکراسی غربی به دروغ تقدیس می شد ، آیت الله مصباح در سخنرانی های قبل از خطبه های نماز جمعه درباره این مسائل صحبت می کرد، بسیار شیوا درباره مشروعیت رای مردم و حاکمیت مردم صحبت می کردند در حالی که از دید رسانه ها مشروعیت رای مردم مثل گوساله سامری سر بریده می شد.
 
وی با بیان اینکه در عرصه سیاسی آیت الله مصباح یزدی هیچگاه به دنبال قدرت و شهرت و ثروت نبود ادامه داد: هموراه به دنبال تقویت جبهه حق بود، آقای مصباح دنبال تکلیف بود و خارج از چارچوب تکلیف حرکت نمی کرد.
 
رسایی تصریح کرد: مگر انسان عقل ندارد که بدون اهمیت دادن به نتیجه وارد مبارزه شود اما اعتقاد داشت نتیجه در دست خداست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر