کد خبر: 100119
A

نبویان: دموکرات ها می توانند کل جهان را علیه ایران متحد کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف در جلسه کمیسیون می گفت دموکرات ها و جمهوری خواهان برای اینکه ملت ایران را نابود کنند، متحدند، با این تفاوت که جمهوری خواهان نمی توانند یارگیری کنند اما دموکرات ها می توانند علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کنند.

نبویان: دموکرات ها می توانند کل جهان را علیه ایران متحد کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ «سید محمود نبویان»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ذوق زدگی برخی در داخل کشور از روی کار آمدن چهره های اصلی مذاکره کننده برجام در دولت بایدن گفت: با پیروزی بایدن در انتخابات دوباره دموکرات ها در آمریکا روی کار می آیند اما متاسفانه برخی خوشحال هستند اما باید دید این خوشحالی به نفع مردم است یا برای مردم نفعی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بایدن معاون اوباما بود و همان جریان دموکرات که در دوران مذاکرات برجامی با آنها مواجه بودیم دوباره در آمریکا روی کار آمدند عنوان کرد: ترامپ یک جانبه گرا بود یعنی به دنبال این بود که حرف خودش را در جهان به کرسی بنشاند و هر کشوری که در جهان با سیاست های او مخالف بود را یکسره کند.

نبویان با بیان اینکه ترامپ در مواجهه با ایران هم از سیاست یک جانبه گرایی استفاده کرد تصریح کرد: برایش اهمیت نداشت کشورهای دیگر با این سیاست او همراه هستند یا نه و در جهت نابودی ملت ایران قدم گذاشت اما در نهایت همه دنیا دیدند که در این مسیر شکست خورد و نتوانست در این زمینه ایجاد وحدت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی مکانیزم ماشه را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد نه تنها چین و روسیه بلکه کشورهای اروپایی هم از این مسئله حمایت نکردند عنوان کرد: ترامپ نتوانست علیه جمهوری اسلامی ایران اجماع حاصل کند.

نبویان با بیان اینکه تفاوت دموکرات ها با جمهوری خواهان در این است که دموکرات ها اتفاقا یک اجماع جهانی علیه ملت ایران درست می کنند تاکید کرد: هر دو حزب در اینکه به دنبال نابودی ملت ایران هستند مشترک عمل می کنند چنانچه آقای ظریف در جلسه کمیسیون می گفت دموکرات ها و جمهوری خواه ها هر دو متحد هستند برای اینکه ملت ایران را نابود کنند با این تفاوت که جمهوری خواهان نمی توانند یارگیری و اجماع کنند اما دموکرات ها می توانند علیه ایران یارگیری کنند.

خطر دموکرات ها برای ملت ایران بیشتر از جمهوری خواهان است

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 6 تا 7 قطعنامه که علیه ملت ایران بود و حتی قطعنامه 1929 در سال 89 با اجماع آراء مصوب شد گفت: دموکرات ها می توانند کل جهان را علیه ایران متحد کنند اما ترامپ نمی توانست این کار را انجام دهد و همین خطر بزرگ دموکرات ها برای ملت ایران است، خطر دموکرات ها برای ملت ایران کمتر از خطر جمهوری خواهان نیست بلکه به مراتب بیشتر است.

نبویان با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی با تیم اوباما دموکرات پای میز مذاکره نشست گفت: آیا مذاکره با دموکرات ها برای ملت ایران آورده ای داشت؟

وی با بیان اینکه در برجام واژه ای داریم به نام «روز اجرا» ادامه داد: معنی این واژه این است که ابتدا ایران به تعهدات خود علم کند و سپس آژانس این مسئله را تایید کند و بعد از آن نوبت اجرای تعهدات آنها خواهد رسید.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه روز اجرا 27 دی 94 بود و بیش از 5 سال از آن تاریخ گذشته است عنوان کرد: قرار بود اوباما در 27 دی 94 اوباما تحریم های بانکی را بردارد؛ سوال ما این جاست آیا برداشت؟ ما با ترامپ کاری نداریم قرار بود اوباما تحریم ها را بردارد.کسانی که می گویند دموکرات ها آمدند دوباره می رویم مذاکره می کنیم؛ مذاکره کردید آن هم نه یک بار اما آیا توانستید در این مذاکرات آورده ای برای ملت ایران داشته باشید؟

نبویان با اشاره به اینکه اساسا مذاکره برای ما مهم نیست بلکه رفع تحریم ها برایمان اهمیت دارد، گفت: اول تحریم ها را بردارند، قول هایی را که دادند انجام دهند تا درباره مذاکره دوباره صحبت کنیم؛ کسانی که خوشحال از آمدن معاونان اوباما در دولت بایدن هستند بگویند آیا بایدن می تواند تحریم های بانکی را بردارد یا نه؟

وی با بیان اینکه وعده دیگر عملی نشده، برداشتن تحریم های نفتی است ادامه داد: باید تحریم های نفتی برداشته شود تا ما بتوانیم هر اندازه که خودمان می خواهیم نفت بفروشیم و پول آن را هم خودمان بیاوریم؛ برای ما این مسائل مهم است نه مذاکره اما آیا بایدن می تواند این تحریم ها را بردارد یا نه؟

بایدن هم نمی تواند تحریم های بانکی را بردارد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مهمترین بانک ما بانک مرکزی است که باید تحریم آن برداشته شود تصریح کرد: آیا بایدن می تواند تحریم بانک مرکزی را بردارد؟ پاسخ این است که نمی تواند زیرا بایدن می گوید من فقط می خواهم تحریم های هسته ای را بردارم و بانک مرکزی را ذیل تحریم های تروریستی بردند؛ پس با این شرایط چه تحریمی قرار است برداشته شود؟

نبویان با بیان اینکه منصفانه به مردم بگویید قرار است کدام تحریم برداشته شود عنوان کرد: برخی می گویند قرار است پول های کشور را آزاد کنند؛ در برجام آمده است تحریم ها را باید بردارند، آزاد شدن پول ها یک گوشه از یک صدم تحریم های ماست؛ اینکه قول دادند تا 75 درصد تحریم ها بماند را کاری نداریم اما همان 25 درصدی که قرار بود برداشته شود تحریم بانکی و نفتی بود هر وقت تحریم های بانکی از جمله بانک مرکزی را برداشتند و تحریم نفتی هم برداشته شد آن وقت می توانند به مسائل دیگر مراجعه کنند.

با وجود مکانیزم ماشه خروج ترامپ از برجام به نفع ما شد

وی با اشاره به اینکه در صورتی که آمریکا به برجام مراجعه کند برای ما ضرر بیشتری خواهد داشت عنوان کرد: متاسفانه در جریان تصویب برجام بندی را قرار دادند با عنوان مکانیزم ماشه و با وجود مکانیزم ماشه خوب شد ترامپ از برجام خارج شد.

نبویان با اشاره به اینکه اگر ترامپ از برجام خارج نمی شد مکانیزم ماشه را اجرا می کرد و شرایط بدتر از این می شد گفت: براساس بند 36 و 37 برجام اگر هر یک از طرف های برجام به طرف دیگر اعتراض کند که شما به تعهدات خود در برجام عمل نکردید آنوقت نتیجه این می شود که کل تحریم هایی که قرار بود برداشته شود همگی برمی گردد.

نماینده مردم تهران با اشاره به طرف های مذاکره کننده در برجام عنوان کرد: آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه ، آلمان و چین، نماینده عالی اتحادیه اروپا و ایران پس اگر هر کدام از این کشورهای دنیا به ما اعتراض کنند که چرا گام های کاهشی را برنداشتید براساس مکانیزم ماشه چون اعتراض کردند پرونده به شورای امنیت رفته و کل تحریم ها دوباره برمی گردد اما اگر ایران به یکی از اینها اعتراض کند دوباره تحریم ها بر می‌گردد، یعنی در هر دو صورت ملت ایران زیان می بینند.

نبویان با اشاره به اینکه آینده از آن ملت ایران است نه با مذاکره بلکه با مسیری که حاج قاسم ترسیم کرده است تاکید کرد: قرآن می فرماید اگر خداوند را یاری کنید، خدا شما را یاری خواهد کرد، اگر خدا ما را یاری کند بر کل دنیا پیروز خواهیم شد؛ ترامپی که قرار بود ملت ایران را نابود کند امروز کجاست؟ فشار حداکثری کجاست؟ اینها به خاطر این است که ملت ایران مومن به خداست؛ ایران مهد سلمان ها و سلیمانی هاست.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر