کد خبر: 100182
A

چرا سایت رهبری با «علی شمخانی» مصاحبه برجامی نکرد؟

هیئت نظارت بر اجرای برجام که مهرماه ۹۴ تشکیل شد، طبق گزارش‌های رسمی، هشت نفر عضو دارد به این صورت که علاوه بر شش عضوی که در بالا نامبرده شد حسن روحانی و علی شمخانی نیز دو عضو دیگر آن هستند. در خبرهای قبلی نام کمال خرازی در میان اعضای اعلام‌شدهٔ این هیئت نبود ولی در این ویژه‌نامه تأکید شده که عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام است. اما نکته حائز اهمیت در این گفت وگوهای منتشر شده این است که این وب سایت با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی که دبیر هیئت نظارت بر اجرای برجام هم بود، گفت‌وگو نکرده است که می‌تواند در جای خود معنادار باشد.

چرا سایت رهبری با «علی شمخانی» مصاحبه برجامی نکرد؟

به گزارش دیده بان ایران: پایگاه اطلاع رسانی  KHAMENEI.IR هفته آخر دی‌ماه ویژه‌نامه‌ای را با تیتر «حرف‌ قطعی» منتشر کرد که شامل هفت گفت‌وگوی جداگانه با محمدباقر قالیباف، محمدجواد ظریف، علی‌اکبر ولایتی، علی لاریجانی، سعید جلیلی، علی‌اکبر صالحی و کمال خرازی بود.

از این هفت چهره‌ انتخاب‌شده شش نفر (ظریف، جلیلی، ولایتی، قالیباف، خرازی و صالحی) عضو شورای نظارت بر اجرای برجام هستند و علی لاریجانی هم قبلاً عضو این هیئت بود.

هیئت نظارت بر اجرای برجام که مهرماه ۹۴ تشکیل شد، طبق گزارش‌های رسمی، هشت نفر عضو دارد به این صورت که علاوه بر شش عضوی که در بالا نامبرده شد حسن روحانی و علی شمخانی نیز دو عضو دیگر آن هستند.

در خبرهای قبلی نام کمال خرازی در میان اعضای اعلام‌شدهٔ این هیئت نبود ولی در این ویژه‌نامه تأکید شده که عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام است.

اما نکته حائز اهمیت در این گفت وگوهای منتشر شده این است که این وب سایت با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی که دبیر هیئت نظارت بر اجرای برجام هم بود، گفت‌وگو نکرده است که می‌تواند در جای خود معنادار باشد.

شمخانی از جمله مخالفان برجام است و دامنه اختلافات او با دولت روحانی به حدی رسید که به‌تازگی از سوی محمود واعظی، رئیس‌ دفتر روحانی، متهم شد که به صورت «یواشکی» و بدون اطلاع روحانی که رئیس شورای عالی امنیت ملی است، در تصویب طرح مجلس درباره سرعت دادن به برنامه هسته‌ای ایران و غنی‌سازی ۲۰ درصد با نمایندگان مجلس همکاری کرده است.

علی اکبر ولایتی هم از جمله افرادی است که از موافقان برجام شمرده میشد اما پس از مدتی به یکی از منتقدان توافق هسته ای تغییر روش شد.

ولایتی در گفت وگوی منتشر شده از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای گفته است که اگر ایران بخواهد بار دیگر به میز مذاکره برگردد نباید مکانیزم ماشه ای در کار باشد.

این اظهارات مشاور امور بین الملل رهبری واکنش بسیار تند سایت رجا نیوز، ارگان جبهه پایداری را به دنبال داشت.

 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر