کد خبر: 100204
A

فروش مدرک تحصیلی پزشکی ۲ تا ۷میلیاردی در مهر شهر کرج

یک باند بزرگ در کرج متلاشی شد. باند جاعلان مدارک دانشگاهی در استان البرز توانستند از این طریق 10میلیارد تومان به جیب بزنند. آنهایی که تنها مدرک پزشکی از دانشگاه‌های خارج از کشور را به طرز ماهرانه‌ای جعل می‌کردند و به مردم می‌فرختند.

فروش مدرک تحصیلی پزشکی ۲ تا ۷میلیاردی در مهر شهر کرج

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک باند بزرگ در کرج متلاشی شد. باند جاعلان مدارک دانشگاهی در استان البرز توانستند از این طریق 10میلیارد تومان به جیب بزنند. آنهایی که تنها مدرک پزشکی از دانشگاه‌های خارج از کشور را به طرز ماهرانه‌ای جعل می‌کردند و به مردم می‌فرختند. 

چند وقت پیش بود که مأموران پلیس امنیت عمومی استان البرز درپی یک کار دقیق علمی و پلیسی از فعالیت یک شبکه بزرگ جعل مدارک دانشگاهی باخبر شدند. آنها دریافتند که اعضای این باند مدارک پزشکی از دانشگاه‌های خارج از کشور جعل می‌کردند. پس از آن نیز این مدارک را به صورت میلیونی به متقاضیان می‌فروختند. مأموران پلیس با اطلاع از این موضوع بلافاصله روند تحقیقات را وارد مرحله گسترده‌تری کردند.

دستگیری سرکرده باند

در تحقیقات تکمیلی مأموران محرز شد که اعضای این باند مدارک جعلی را تهیه و پس از آن اقدام به بارگذاری مدارک تحصیلی جعلی دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور در سامانه‌های استعلام می‌کردند، بعد هم پس از اخذ تأییدیه آن از مبادی قانونی دانشجو به داخل یا خارج از کشور منتقل می‌کردند.

با روشن‌شدن این موضوع، اقدامات گسترده پلیسی آغاز شد. در ادامه یکی از سرکرده‌های اصلی این باند که یک خانم بود، در مهرشهر کرج شناسایی شد. این زن با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد. در بازرسی از خانه این زن کلاهبردار، تعدادی اوراق و مدارک تحصیلی مربوط به افراد مختلف و یک دستگاه شوکر برقی فاقد مجوز کشف شد. این اموال به همراه متهم به پلیس امنیت عمومی استان البرز منتقل شد.

اعتراف به کلاهبرداری میلیاردی

در ادامه این ماجرا دو نفر دیگر از اعضای این باند درنقاط مختلف شهر کرج دستگیر شدند. متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند. آنان به جرم خود مبنی بر جعل مدارک دانشگاهی پزشکی دانشگاه‌های خارج از کشور و ثبت آنها در سیستم‌های دانشگاه اعتراف کردند. متهمان اقرار کردند که مدارک را به قیمت ۲میلیارد تا ۷میلیارد ریال به افراد فروخته‌اند.

سرکیسه کردن 40 نفر

در ادامه مشخص شد اعضای این باند تاکنون از ۴۰ نفر در استان‌های مختلف کشور کلاهبرداری کرده‌اند. با تلاش‌های صورت‌گرفته ۲۰نفر از مالباختگان شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز با اعلام این خبر گفت: «متهمان حدودا ۱۰۰ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌اند.»

او با هشدار به استفاده‌کنندگان از اسناد جعلی افزود: «افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می‌کنند، برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.»

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر