کد خبر: 100227
A

ظریف خبر «فیگارو» را تکذیب کرد/ آقا فرمودند اگر آنها تحریم‌ها را بردارند ما مشکلی نداریم

وزیر امور خارجه گفت: وظیفه بایدن برداشتن تحریم‌ها است و همانطور که رهبری و رئیس‌جمهور به صراحت گفتند، اگر تحریم برداشته شود ما به برجام بر می‌گردیم.

ظریف خبر «فیگارو» را تکذیب کرد/  آقا فرمودند اگر آنها تحریم‌ها را بردارند ما مشکلی نداریم

به گزارش دیده دبان ایران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات خبرنگار فیگارو مبنی بر اینکه تخت روانچی مذاکراتی با دولت جدید آمریکا داشته و حامل پیام‌هایی در این زمینه است، اظهار داشت: آقای روانچی سه هفته‌ای است در تهران بودند و خبرنگار فیگارو بی حساب صحبت کرده است.

وی در رابطه با شکاف‌های میان ایران و آمریکا در رابطه با برجام عنوان کرد: اصلاً نیازی به مذاکره نیست آنچه اتفاق افتاد این است که دولت آمریکا تعهدات خود را شکسته است. آقا فرمودند اگر آنها اجرا کردند، اگر آنها تحریم‌ها را بردارند ما مشکلی نداریم. وظیفه بایدن برداشتن تحریم‌ها است و همانطور که رهبری و رئیس‌جمهور صریح گفتند، اگر تحریم برداشته شود ما به برجام بر می‌گردیم.

ظریف در پاسخ به مخالفانی که مدعی هستند مسیر مذاکره دولت اشتباه بوده و در رابطه با اینکه آیا راه دیگری برای مذاکره وجود داشته و دارد که چنین انتقاداتی مطرح می‌شود، گفت: مثالی هست که می‌گوید، املای نوشته نشده غلط ندارد. توافق و نوشتن یک متن یعنی هم شما باید راضی باشید هم طرف مقابل.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: آقایانی که می‌گویند ما این توافق را نخواندیم بیایند دو صفحه توافق خود را نشان بدهند. دوستان ما اگر بخواهند چنین توافقی انجام دهند باید خیلی زحمت بکشند و اگر روزی توافقی بهتر از این نوشتند من جلوی آنها سر تعظیم فرود می‌آورم.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر