کد خبر: 100277
A

شهردار منطقه ۱۲ در حضور نماینده تهران: اجرای پروژه ساخت ساختمان پلاسکو افتخار مهندسی کشور است

علی محمد سعادتی گفت: ایمن‌سازی ساختمان جدید پلاسکو با توصیه‌های سختگیرانه سازمان آتش‌نشانی صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۱۲ در حضور نماینده تهران: اجرای پروژه ساخت ساختمان پلاسکو افتخار مهندسی کشور است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 در حاشیه بازدید اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس از ساختمان جدید پلاسکو که اخیراً پروانه ساخت را از شهرداری تهران دریافت کرده است گفت: ما این طرح را به تصویب کمیسیون ماده 5 رساندیم و درخواست های بنیاد مستضعفان را به شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال کردیم و به محض دریافت مجوز تلاش شبانه روزی برای ساخت آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه ساخت ساختمان پلاسکو افتخار مهندسی کشور است که در آن از اقلام و تجهیزات تولید داخلی با بالاترین استاندارد استفاده شده است.

سعادتی با بیان اینکه اجرای این پروژه با پشتوانه همت ملی صورت گرفته است، یادآور شد: 85 درصد این پروژه اجرا شده و واحدها آماده تحویل به مالکان هستند که تا 2 ماه ابتدای سال 1400 انجام می شود ضمن اینکه ساخت این ساختمان براساس شاخص های ایمن سازی که از سوی سازمان آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعیین شده صورت گرفته و به تائید آن ها نیز رسیده است.

شهردار منطقه 12، تاکید کرد: هم اکنون 347 واحد برای استقرار کسبه آماده شده است و جانمایی به دلیل تغییراتی که در ماهیت ساختمان ایجاد شده توسط بنیاد مستضعفان صورت می گیرد و تعدادی از آنها در ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد.

ایمن‌سازی ساختمان جدید پلاسکو با توصیه‌های سختگیرانه سازمان آتش‌نشانی صورت گرفته است

نماینده کسبه ساختمان پلاسکو در این نشست خواستار توجه به رعایت مسائل حقوقی در زمان تحویل واحدها به مالکان آن ها شد همچنین بر ضرورت رفع مشکل بیمه بهره برداری توسط مسئولان مربوطه تاکید کرد.

مهندسان حاضر در این نشست به این نکته اشاره کردند که اجرای این پروژه از اواخر سال 97 در قالب گودبرداری و سازه نگهبان آغاز شده و بتن ریزی فوندانسیون نیز از تیرماه سال 98 آغاز شده است و به صورت شبانه روزی تداوم یافته است و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به 95 درصد می رسد و از آخر سال 99 نیز واحدهای آماده شده در اختیار مالکان آن ها قرار خواهد گرفت.

همچنین مهندسان به این نکته اشاره کردند که ایمن سازی ساختمان جدید با توصیه های سختگیرانه سازمان آتش نشانی صورت گرفته است و این بنا در هر طبقه دارای 2 راه پله فرار، 4 آسانسور، پله برقی، عایق ضد حریق و سیستم های ایمنی اعلام و اطفاء حریق است ضمن اینکه 4 طبقه به ساختمان پلاسکو در زیرزمین اضافه شده و تعداد واحدهای آنها از 304 که در گذشته بوده به 347 واحد افزایش یافته است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر