کد خبر: 100353
A

واکنش «عباس عبدی» به تیتر روزنامه وطن امروز/ از رای نیاوردن ترامپ خشمگین هستند

عبدی گفت: آنچه این تیتر را تاسف‌بار می‌کند، تبعیض ساختاری پنهان در پشت آن است. این تیتر نشان می‌دهد افرادی هستند که می‌توانند علیه هر کسی، هر چیزی را که می‌خواهند بگویند و بنویسند، اما نه می‌توان از آنها سوال و نه شکایت موثری کرد. در مقابل، اگر ماجرا برعکس باشد و علیه عده معدودی در جناح مقابل نکته‌ای گفته شود، مثلا گفته شود که اسب‌شان یابوست، شکایت‌ها به صف و صلابه‌کشی آغاز می‌شود. این تبعیض مهم‌ترین نکته این تیتر است.

واکنش «عباس عبدی» به تیتر روزنامه وطن امروز/ از رای نیاوردن ترامپ خشمگین هستند

به گزارش دیده بان ایران،  عباس عبدی، روزنامه‌نگار و رییس ‌هیات ‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درباره تیتر اخیر روزنامه وطن‌امروز درباره حضور طریف در مجلس (ظریف ترامپید) گفت: تیتر «ظریف ترامپید»  و تیترهای مشابه آن را می‌توان از منظر زبان فارسی و اصول حرفه‌ای ژورنالیستی بررسی کرد و بد نیست که کارشناسان و صاحب‌نظران در این موضوع ابراز نظر کنند اما آنچه اکنون در ارتباط با این تیتر حائز اهمیت است،  بحث زبان‌شناختی نیست.  این  تیتر تنها حاکی از یک امر است: خشم از رای نیاوردن ترامپ. این تیتر نشان می‌دهد که آرزوی عده‌ای برای رای‌آوردن ترامپ بر باد رفته است و آنها حالا نعل وارونه می‌زنند و به این شکل خواسته نامشروع و قبیح  خود را وارونه جلوه می‌دهند.  اینها همان‌هایی هستند که شب و روز دعا می‌کردند تا ترامپ رای بیاورد تا نان‌شان در روغن باشد اما چنین نشد.
عبدی همچنین درباره واکنش به این رفتار روزنامه یاد شده، افزود: اما آنچه این تیتر را تاسف‌بار می‌کند، تبعیض ساختاری پنهان در پشت آن است. این تیتر نشان می‌دهد افرادی هستند که می‌توانند علیه هر کسی، هر چیزی را که می‌خواهند بگویند و بنویسند، اما نه می‌توان از آنها سوال و نه شکایت موثری کرد. در مقابل، اگر ماجرا برعکس باشد و علیه عده معدودی در جناح مقابل نکته‌ای گفته شود، مثلا گفته شود که اسب‌شان یابوست، شکایت‌ها به صف و صلابه‌کشی آغاز می‌شود. این تبعیض مهم‌ترین نکته این تیتر است.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر