کد خبر: 100456
A

نماینده مجلس: وزارت کشور متولی اجرای طرح حمایت از فرزندآوری و فرزندپروری می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای بودجه و اجرا طرح تعالی جمعیت و خانواده با دولت صورت گرفته و اعتبارات خوبی هم کمیسیون تلفیق در نظر گرفته گفت: وزارت کشور متولی اجرای طرح تعالی جمعیت و خانواده شد.

نماینده مجلس: وزارت کشور متولی اجرای طرح حمایت از فرزندآوری و فرزندپروری می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح جوانی جمعیت و خانواده اظهار داشت: این طرح بسیار جامع است و تلاش کرده‌ایم تا اقدامات حمایتی لازم از خانوارها به منظور افزایش نسل و اقدامات درمانی برای زوجین نابارور همچنین متولی ناظر در این بخش در نظر گرفته شود.

وی افزود: تسهیل ازدواج جوانان، تأمین مسکن،‌حمایت از فرزندآوری و فرزندپروری، تکریم زن، اشتغال جوانان در طرح تعالی ازدواج و خانواده وجود دارد که امیدواریم ان‌شاءالله ظرف چند روز آینده تقدیم شورای نگهبان شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه طرح تعالی جمعیت و خانواده در سال 1400 و سال‌های بعد از آن دیده شده است، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم در این باره با دولت صورت گرفته و اعتبارات خوبی هم در کمیسیون تلفیق برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: وزارت کشور متولی اجرای قانون تعالی جمعیت و خانواده است، این در حالی است که یکی از معایب موضوعات مندرج در این موضوع نداشتن متولی بود و نمی‌توانستیم برای اجرای این قانون از کسی بازخواست کنیم. این در حالی است که مجریان این قانون زیاد هستند که می‌توانم به خدمات رفاهی بیمه، وزارت بهداشت، بانک، وزارت ورزش و جوانان و ... اشاره کنم اما وقتی وزارت کشور متولی اصلی این موضوع باشد مجلس به راحتی می‌تواند برای پیگیری این موضوع مطالبه‌گری کند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر