کد خبر: 100518
A

انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی: کسی که علنا از قانون پیروی نمی‌کند چگونه می تواند دم از قانون مداری بزند؟

انجمن اسلامی دانشجویان ( 1348) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی طی نامه‌ای از رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواست ماجرای درگیری نماینده سبزوار با سرباز راهور را بررسی کرده و در صورت صحت ماجرا با خاطی برخورد قانونی صورت گیرد.

انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی: کسی که علنا از قانون پیروی نمی‌کند چگونه می تواند دم از قانون مداری بزند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ انجمن اسلامی دانشجویان ( 1348) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی طی نامه‌ای سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره درگیری نماینده سبزوار با سرباز راهور نوشت: انتظار می رود مجلس یازدهم مجلسی قدرتمند و استوار بر اصول انقلاب باشد اما برخی افراد با زیاده خواهی ها و رفتارهای مخالف با اصول اخلاقی کام مردم را نسبت به این مجلس تلخ می کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است. در روایات وارد شده است که والى و حاکم اسلامى- حاکم در همه سطوح؛ وزیر و استاندار و بالاتر و پایین تر و همه، مشمول این جمله اند - با مردم باید مثل پدر مهربان نسبت به فرزندان باشد. (از بیانات رهبری در دیدار با کارگزاران نظام)

جناب اقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

رئیس محترم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

سلام و احترام؛

زمانی که نام حکومت اسلامی به میان می آید همه افراد در ابتدا به پاک بودن دستگاه های دولتی و مردمی بودن مسئولین آن حکومت فکر می کنند زیرا این دیدگاه میراث حکومت امیرالمومنین (ع) است که بر دوش نظام اسلامی نهاده شده است. اما امروز گاهی اوقات رفتاری توسط مسئولین مملکتی که حتی مستقیما از سمت مردم انتخاب شده اند دیده می شود که عمدا یا سهوا چهره پاک حکومت اسلامی و انقلابی را  مخدوش کرده است مسئولانی که با شعار اسلام و انقلاب از مردم رای می گیرند و از آن به بعد نه تنها به فکر مردم نیستند بلکه گاهی از مردم طلبکارند و نسبت به انجام کار مثبتی برای انها مقاومت می کنند و از دیوارهای کوتاه تر از خودشان به عنوان پله برای بالارفتن و از منصب خود سوء استفاده می کنند مسئولی که با زیاده خواهی و غضب نسبت به مردم نگاه می کند چه جایگاهی در یک نظام اسلامی و انقلابی دارد؟

جوان سربازی که از شهر و دیار خود هجرت کرده و یکه و تنها در تهران بی رحم در حال خدمت است و با حقوق بسیار کم و احترام بسیار کمتر از مسئولی سیلی میخورد، مگر چه گناهی کرده است؟ فیلمی که از حادثه اختلاف نماینده مجلس آقای عنابستانی با یک سرباز وظیفه بر سر ورود به خط ویژه بی ار تی پخش شده است، سوالات و شکایاتی به وجود آورده است اگر این ماجرا صحت دارد از شما به عنوان نهاد قانون گذار و مدافع قانون می خواهیم که محکم‌ترین برخورد مندرج در قانون را به خاطر توقعاتی که از یک مجلس انقلابی می رود، انجام دهید.

قانونگذار بیش از دیگر نهادها باید به قانون پایبند باشد وای بر حال نماینده مجلسی که وظیفه‌اش قانونگذاری است ولی سربازی از آن نماینده سیلی به دلیل اجرای قانون بخورد.

انتظار می رود مجلس یازدهم مجلسی قدرتمند و استوار بر اصول انقلاب باشد اما برخی افراد با زیاده خواهی ها و رفتارهای مخالف با اصول اخلاقی کام مردم را نسبت به این مجلس تلخ می کنند و جز ناامیدی چیزی باقی نمی ماند.

کسی که علنا از قانون پیروی نمی‌کند چگونه می تواند دم از قانون مداری بزند و بقیه را به علت قانونمند نبودن سرزنش و تنبیه کند نماینده محترم، شما مسئول رسیدگی به مشکلات مردم هستید. جای اینکه بر مردم باشید، با مردم باشید و تفاوت این مجلس را با مجلس گذشته ثابت کنید.

والسلام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر