کد خبر: 100539
A

رضا مطلبی کاشانی اَبر بدهکار بانکی و غسال آیت الله مصباح کیست و با کدام مقامات شریک است؟

چندی پیش جناب آقای صدیقی روایتی را از قول یک غسّال در سیما مطرح کرد که جنجال بسیاری در کشور برانگیخت به حدی که مدتی بعد مجبور به عذرخواهی شد. احمد توکلی امروز در یادداشتی اشاراتی به غسال آیت الله مصباح و نفوذ او در بیت علما داشت. توکلی مدعی شده؛ غسال مذکور از ابربدهکاران معروف است. (متن یادداشت) پیدا کردن غسّال یاد شده با توجه به کدی که توکلی در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت الله حق شناس است.«رضا مطلبی کاشانی »

رضا مطلبی کاشانی اَبر بدهکار بانکی و غسال آیت الله مصباح کیست و با کدام مقامات شریک است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چندی پیش جناب آقای صدیقی روایتی را از قول یک غسّال در سیما مطرح کرد که جنجال بسیاری در کشور برانگیخت به حدی که مدتی بعد مجبور به عذرخواهی شد. 

احمد توکلی امروز در یادداشتی اشاراتی به غسال آیت الله مصباح و نفوذ او در بیت علما داشت. توکلی مدعی شده؛ غسال مذکور از ابربدهکاران معروف است. (متن یادداشت) 

پیدا کردن غسّال یاد شده با توجه به کدی که  توکلی در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت الله حق شناس است. رضا مطلبیکاشانی ، همان ابرسرمایه داری که چندی پیش شراکت او  و  حجت الاسلام پناهیان حاشیه فراوان آفرید. در سخنان پناهیان در واکنش به حاشیه ها اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است.

رضا مطلبی کاشانی از جمله کارخانه‌داران و سرمایه‌داران بزرگ ایرانی است. رضا مطلبی کاشانی فقط مالک تک ماکرون و یک سرمایه دار ساده نیست. مطلبی کاشانی به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر فرزانه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی، غلامعلی حداد عادل، محمدحسین صفارهرندی، علی کریمی قدوسی و انسیه خزعلی را به عنوان هیأت امنای حرم مطهر رضوی است. 

رضا مطلبی کاشانی مثل سایر افراد هیات امنای آستان قدس، سیاسی نیست اما با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در فعالیت‌های خیریه مشارکت دارد؛ با علیرضا زاکانی در شناخت و مهار سرطان، با مجتبی رحماندوست و حبیب الله بوربور در مجمع خیرین امید کشور و با مرتضی نبوی، سید مصطفی میرلوحی و ابراهیم انصاریان (نزدیکان مهدوی کنی) در بنیاد خیریه غدیر. 

اکثر اعضای خانواده مطلبی ساکن کانادا هستند، اما یکی از فرزندان او که داماد ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران است. اطلاعات بیشتری در مورد خانواده مطلبی کاشانی در دسترس نیست.

به گزارش دیده بان ایران؛ رضا مطلبی کاشانی مالک تک ماکارون نیز هست. او در ماجرای دریافت ارز وارداتی، حدود ۶ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده که این رقم می‌تواند میزان نفوذ مطلبی کاشانی را نشان دهد. در ادامه این گزارش نام بعضی موسسات غیر اقتصادی که رضا مطلبی در آن‌ها حضور دارد را با هم مرور می‌کنیم.

موسسه آموزشی امام خمینی

سال ۹۱، مطلبی نفر اول فهرست شش نفره موسسان موسسه پژوهشی آموزشی اندیشه‌های امام خمینی بود. اگر نام ۵ نفر دیگر را اگر مرور کنیم، به اسامی آشنایی می‌رسیم. مشهورترین آنها کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران است که با مطلبی در یک موسسه فعالیت دارد.

نام دیگری سید مهدی خاموشی است که زمانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود. او هماکنون با رضا مطلبی کاشانی در موسسه آموزشی امام خمینی حضور دارد. خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور را نیز برعهده دارد. نام برادر دیگر خاموشی برای نخستین در ماجرای فساد پتروشیمی توسط علیرضا زاکانی مطرح شده است اما هنوز دادگاه او را احضار نکرده است.

سردار محمد حجازی جانشین فرمانده قدس سپاه و غلامرضا فیاضی نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از دیگر موسسان این موسسه آموزشی هستند. با توجه به احتمال شباهت اسمی، تحقیق درباره فعالیت‌های این موسسه مقدور نبود.

مجمع خیرین امید کشور

مجمع خیرین امید کشور شرکت دیگری است که رضا مطلبی کاشانی در هیات مدیره آن حضور دارد. حبیب الله بور بور (پدر سارا بور بور همسر مجتبی رضا خواه نماینده مجلس یازدهم ) و مجتبی رحماندوست در هیات مدیره این شرکت حضور دارند. این موسسه ظاهرا هنوز گزارشی از فعالیت خود به مردم ارائه نداده است. بوربور سال‌هاست در میان حلقه افراد معتمد مصطفی پورمحمدی قرار دارد. در دولت احمدی نژاد با پورمحمدی به وزارت کشور رفت و به عنوان معاون عمرانى وزارت کشور منصوب شد. بعد در دولت روحانی با حکم پورمحمدی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانى وزارت دادگسترى شد.

بوربور عاشق تشکیلات‌سازی است و حزبی به نام «جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی» هم دارد. آن طور که موسسان این حزب می‌گویند جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی برای مقابله با تهدیدهایی نظیر حادثه دوم خرداد ۷۶ و حادثه کوی دانشگاه در تیرماه ۷۸ تشکیل شد.

علمی فرهنگی علامه عسگری

موسسه علمی فرهنگی علامه عسگری، دیگر جایی است که نام رضا مطلبی کاشانی در میان مدیران آن دیده می‌شود. سید مرتضی عسکری مشهور به علامهٔ عسکری پژوهشگر تاریخ اسلام و حدیث‌شناس و رئیس دانشگاه اصول دین بود. وی در ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ در سن ۹۳ سالگی در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.

در توضیح موسسه آمده است که «به منظور حمایت مادی و معنوی از اهداف و فعالیت‌های علامه سیدمرتضی عسگری شروع به فعالیت کرده است.» در افتتاح سایت این موسسه صفار هرندی و حدادعادل (وزیر ارشاد وقت و رئیس مجلس وقت) حضور داشتند.

از سال ۹۲ در این شرکت رضا مطلبی کاشانی به سمت رئیس هیات مدیره و خزانه‌دار و اسدالله امیراصلانی به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شدند. امیر اصلانی متهم ردیف اول پرونده مشهور به المکاسب بود که در نهایت تبرئه شد. با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد او مدیر موسسه مالی اعتباری توسعه شد. چندی پیش از او به‌عنوان چهره برگزیده صنعت بانکداری تقدیر به‌عمل آمد. او در دانشکده غیر دولتی غیرانتفاعی اصول دین نیز با بعضی شخصیت‌های سیاسی برجسته مثل آیت الله تسخیری و ... همکاری داشته است.

بنیاد خیریه غدیر

نام بنیاد دیگری که رضا مطلبی کاشانی در آن حضور دارد، بنیاد خیریه غدیر است. مطلبی در این موسسه با مرتضی نبوی، سید مصطفی میرلوحی و ابراهیم انصاریان (نزدیکان مهدوی کنی) در بنیاد خیریه غدیر نیز همکاری دارد. فرد دیگری که نام او در بنیاد خیریه غدیر دیده می‌شود، داوود مددی است. مددی از جمله همراهان محمود احمدی نژاد در دوره ریاستش بر شهرداری تهران بود.

پس از آن مددی در یک دوره که «مهدی‌هاشمی» وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد برای وزارت رفاه و امور اجتماعی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس هفتم نشد، سه ماه سرپرستی وزارت رفاه را برعهده گرفت. زمزمه‌هایی در مورد احتمال معرفی او برای وزارت رفاه شنیده شد، اما آنگونه که بعد‌ها مطرح شد، احمدی‌نژاد ترجیح داد او را به مهره‌ای سوخته تبدیل نکند. بنابراین «داوود مددی» به جای رفتن به ساختمان وزارت رفاه، راه بزرگ‌ترین سازمان شبه‌دولتی ایران را در پیش گرفت و مدیر سازمان تامین اجتماعی شد. پس ازآن، داوود مددی، تنها یک روز پس از تکذیب خبر استعفای خود، با حکم محمود احمدی نژاد از ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برکنار و حسین ضیایی جایگزین او شد. او سپس به جزیره کیش رفت تا شعار «کیش مومنانه» را در آنجا محقق کند، اما در این کار نیز ناموفق بود.

داود مددی سال ۹۲ با حکم حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در جزیره‌های قشم و کیش منصوب و مشغول به کار شد. داود مددی که البته باجناق مسعود زریبافان است و از مدیران شرکت «یاتاقان بوش» بوده است که گفته می‌شود وابسته به عباس ایروانی است. با این حال تایید ارتباط این شرکت به عباس ایروانی برای رویداد۲۴ ممکن نبود.

کمک مردمی به بیماری‌های سرطانی

موسسه غیر دولتی کمک‌های مردمی به بیماران سرطانی که بعدا به نام شناخت و مهار سرطان (شمس) تغییر نام داد، نام یکی دیگر از موسسات غیر انتقاعی است که امیر اصلانی در آن حضور دارد. مهمترین شریک او در این شرکت، علیرضا زاکانی رئیس فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس است. جالب‌ترین قسمت این موسسه اینجاست که وقتی نام این موسسه به شناخت و مهار سرطان تغییر کرده، زاکانی و مطلبی همزمان از این موسسه خارج می‌شوند.

خیریه و نیکوکاری ریحانه

شرکت دیگر مطلبی کاشانی، خیریه و نیکوکاری ریحانه است. این خیریه سه عضو هیات مدیره دارد. دو نفر اول رضا مطلبی کاشانی و مهرداد نوری هستند (فردی که در سایر شرکت‌های رضا مطلبی نیز حضور دارد و به نوعی مهمترین شریک او محسوب می‌شود. از «تک ماکارون» و «آرد داران» تا «زایشگاه الوند» و البته همین خیریه ریحانه)

نفر سوم علیرضا جزینی درچه است. سردار جزینی تا سال ۹۵ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و بعد از آن مشاور و رییس دفتر جانشین فرماندهی کل قوا در امور ناجا شد و از آن زمان به صورت رسمی در این موسسه حضور دارد.

در لیست زیر برخی شرکت های مطلبی کاشانی آمده است: 

رضا مطلبی کاشانی شریک پناهیان

منابع گزارش: 

بیشتر بخوانید: رضا مطلبی کاشانی شریک پناهیان کیست و با کدام یک از مقامات شریک است؟

بیشتر بخوانید: پشت پرده تلاش‌های «تک» برای کمک به «پناهیان» چیست؟/ پناهیان بر کرسی مصباح‌یزدی تکیه خواهد زد؟

بیشتر بخوانید: انتصابات جدید در آستان قدس رضوی/ حدادعادل، صفارهرندی، بذرپاش، وحیدجلیلی و پرویز فتاح سمت گرفتند

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    دین افیون جامعه بوده وهست زیرا تمام این خطاها و جرایم زیر پوشش دین انجام می شود

ارسال نظر