کد خبر: 100680
A

علی ربیعی: دولت هیچ نظری در مورد تعلیق مجری برنامه «زاویه» نداشت

سخنگوی دولت گفت: مشکل ما این برنامه نیست. مشکل ما استانداردهای دوگانه در رسانه ملی است. بحث ما روح برنامه ‌هایی است که به نحوی طراحی میشود که بیننده را به این نتیجه می رساند که آن برنامه نه برای نقد دولت، بلکه برای اثبات ادعاهای افرادی ساخته شده است که آن ادعاها را علیه دولت مطرح کرده‌اند.

علی ربیعی: دولت هیچ نظری در مورد تعلیق مجری برنامه «زاویه» نداشت

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی دولت در نشسیت خبری صبح امروز و در پاسخ به پرسشی درباره واکنش دولت به توهین به رییس جمهوری در یک برنامه تلویزیونی گفت: ما همواره از برگزاری برنامه های گفت و گو محور استقبال کرده ایم زیرا گفت و گوهای چالشی می تواند باعث روشن شدن ابعاد یک موضوع شود هرچند که لازمه برنامه های گفت و گو محور دعوت از همه طرف ها و گروههای مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه دولت هیچ نظری در مورد تعلیق یک مجری نداشته و ما سپاسگذار همه پرسنل زحمت‌کش صدا و سیما هستیم، اظهار کرد: بنای ما هرگز شکایت حداکثری نبوده است،‌ مشکل ما این برنامه نیست. مشکل ما استانداردهای دوگانه در رسانه ملی است. بحث ما روح برنامه ‌هایی است که به نحوی طراحی میشود که بیننده را به این نتیجه می رساند که آن برنامه نه برای نقد دولت، بلکه برای اثبات ادعاهای افرادی ساخته شده است که آن ادعاها را علیه دولت مطرح کرده‌اند.

نقش سه قوه در صدا وسیما باید افزایش یابد

ربیعی ادامه داد: ما معتقدیم نقش سه قوه در صداوسیما باید افزایش یابد و شورای نظارت بر صداوسیما از اختیار بیشتری برخوردار باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: سیاست دولت و معاونت حقوقی رئیس جمهور شکایت حداقلی است نه حداکثری. ولی متاسفانه در برخی موارد توهین، تهدید، افتراء و نشر اکاذیب به صورت گسترده، حادّ و با لطمه شدید به منافع و حقوق عمومی انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در این موارد جرم به دستگاه قضائی اعلام می‌شود، گفت: البته چون غالب این موارد در فضای مجازی ارتکاب و مشمول ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای است، جنبه عمومی جرم غلبه دارد و خود دادستان باید موضوع را تعقیب کند. امیدواریم با درک عمیق جامعه و شرایطی که در آن قرار داریم، همه به هم کمک کنیم تا روح و روان جامعه به سمت یکپارچگی و امید به آینده پیش برود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر