کد خبر: 100698
A

سخنگوی دستگاه قضا: عماد شرقی قصد خروج از کشور را داشت که بازداشت شد/ تابعیت مضاعف این فرد را به رسمیت نمی‌شناسیم

باشگاه خبرنگاران جوان پیشتر نوشته بود که عماد شرقی به جرم "جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نظامی" به ده سال حبس محکوم شده و "با قرار وثیقه آزاد شده بود که قبل از برگزاری دادگاه تجدید نظر قصد فرار داشت". گفته شد که آقای شرقی در استان آذربایجان غربی در نزدیک مرز عراق دستگیر شده است.

سخنگوی دستگاه قضا: عماد شرقی قصد خروج از کشور را  داشت که بازداشت شد/ تابعیت مضاعف این فرد را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز در خصوص دستگیری یک متهم دوتابعیتی ایرانی آمریکایی نیز اظهار کرد: ما به موجب قوانین، چیزی به عنوان دو تابعیتی نداریم و کسانی که تابعیت یک کشور دیگر را اخذ می‌کنند قوانین جمهوری اسلامی تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد؛ بنابراین رسیدگی و دستگیری افراد ارتباطی به تابعیت آنها ندارد و براساس اعمال مجرمانه و اتهاماتی است که متوجه افراد است.

اسماعیلی اضافه کرد: اخیراً فردی از اتباع ایرانی که به نوعی به قصه دو تابعیتی ربط دادند، در حوزه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات برای بیگانگان، دستگیر شد که پرونده از قبل بوده و قدیمی است و متهم با وثیقه آزاد بود و قصد خروج از کشور را  داشته که با اشراف بر آن و قبل از خروج از کشور مجددا دستگیر و از خروج او از کشور جلوگیری شد.

گفتنی است شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا گزارش داده است که عماد شرقی که حدود یک ماه و نیم پیش در ایران بازداشت شده یک شهروند ایرانی آمریکایی است و خانواده‌اش از زمان دستگیری از او بی‌خبرند.

این گزارش به نقل از دوستان خانوادگی آقای شرقی نوشته است که او روز دهم آذر به دادگاه فراخوانده شده و "بدون محاکمه به ده سال زندان به جرم جاسوسی متهم شده است."

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت که او به جرم "جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نظامی" به ده سال حبس محکوم شده و "با قرار وثیقه آزاد شده بود که قبل از برگزاری دادگاه تجدید نظر قصد فرار داشت". گفته شد که آقای شرقی در استان آذربایجان غربی در نزدیک مرز عراق دستگیر شده است.

منبع: دیده بان ایران

  

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر