کد خبر: 100743
A

روزنامه اصولگرا: اینکه روحانی می گوید تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیرد «لوس بازی» است

روزنامه مهرداد بذرپاش نوشت: این رفتار حسن روحانی در واکنش به اصلاحات بودجه‌ای کمیسیون تلفیق در حالی است که طی هفته جاری اتفاقات خوبی برای لایحه در کمیسیون تلفیق افتاده است.

روزنامه اصولگرا: اینکه روحانی می گوید تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیرد «لوس بازی» است

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه تندروی وطن امروز متعلق به «مهرداد بذرپاش» رییس دیوان عالی محاسبات کشور درباره اظهارات روز گذشته رئیس جمهور نوشت: 

حسن روحانی با اشاره به اینکه دولت تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیرد، گفت: دولت با هر گونه تغییری در لایحه بودجه که آثار تورمی داشته و معیشت مردم را دچار مشکل کند، مخالف است. 
این رفتار حسن روحانی در واکنش به اصلاحات بودجه‌ای کمیسیون تلفیق در حالی است که طی هفته جاری اتفاقات خوبی برای لایحه در کمیسیون تلفیق افتاده است. 
تغییرات شکل‌‌گرفته در لایحه را می‌توان به 5 محور کلی افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های دولت با حذف رانت گروه‌های خاص، افزایش درآمدهای مالیاتی بدون ایجاد فشار بر عموم مردم، حمایت از معیشت مردم و بخش تولید، کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و افزایش شفافیت بودجه دسته‌بندی کرد. به طور مصداقی اصلی‌ترین مصوبات عبارتند از: حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی، افزایش نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی کالاها از 4200 تومان به نرخ نیمایی، حذف معافیت مالیاتی انتشارات کمک‌درسی و مؤسسات کنکوری، کاهش 37 درصدی کف حقوق‌های نجومی، اختصاص درآمد ناشی از حذف ارز 4200 تومانی به مردم، تنظیم لایحه بر اساس صادرات 5/1میلیون بشکه‌ای نفت خام، اضافه کردن برخی موارد خارج از بودجه به منابع و مصارف عمومی بودجه و الزام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به شفاف‌سازی میزان حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر