کد خبر: 100745
A

فعال سیاسی اصولگرا: شورای نگهبان برای انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر از چهار یا پنج نفر را تایید نمی کند

ناصر ایمانی درباره احتمال نامزدی سیدحسن خمینی گفت: تصور نمی کنم که ایشان کاندیدا شوند. چراکه خود ایشان تمایلی ندارند و از طرفی هم احتمال دارد توسط شورای نگهبان هم تائید صلاحیت نشوند. به دلیل اینکه ایشان مطلقا تجربه ی کار اجرایی در کشور ندارند.

فعال سیاسی اصولگرا: شورای نگهبان برای انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر از چهار یا پنج نفر را تایید نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در خصوص انتخابات سال ۱۴۰۰ و امکان رقابتی شدنِ انتخابات اظهار کرد: شورای نگهبان معمولا در انتخابات گذشته هم بر این مشرب بوده است که چهاریا پنج و یا نهایتا شش نفر را تائید صلاحیت می‌کند.  در انتخابات ۱۴۰۰ آنطور که از شواهد بر‌می‌آید تعداد کاندیداهایی که می توانند مشمول اصل رجل سیاسیِ قانون اساسی قرار بگیرند، بسیار زیاد خواهد بود. اما خب قاعدتا همه آنها مورد تائید شورای نگهبان قرار نمی گیرند و تصور هم نمی کنم که شورای نگهبان بیشتر از چهار یا پنج نفر را تائید صلاحیت کند.

او افزود: به نظر من انتخابات ۱۴۰۰ رقابتی خواهد بود. اما اینکه فضا دو قطبی شود باید بگویم که جریانِ موسوم به اصلاحات در کشور طی سالیان گذشته، خیلی تمایل داشته است که  در انتخابات  فضای کشور کاملا دوقطبی شود. تمایل این جریان همواره به سمت ایجاد فضای دیو و دلبر، فضای سیاه و سفید بوده است تا از این طریق بتواند آرای خاکستری را از مردم جلب نماید. مشرب آنها همیشه این بوده است.

ایمانی  اظهار داشت: اوج این موضوع را می توانیم در انتخابات ۹۶ ببینیم. به هر حال اینها افراد و جریان هایی هستند که نفع خود و پیروزی خود را منوط به مسئله دو قطبی شدن فضا می دانند و این احتمال وجود دارد که در انتخابات ۱۴۰۰هم باز شاهد فضای دوقطبی باشیم، اما مردم باید خیلی دقت کنند و اسیر این فضاهای دوقطبی ایجاد شده نشوند و با دقت فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

ناصر ایمانی در خصوص کاندیداتوریِ علی لاریجانی، سید حسن خمینی و محمود احمدی نژاد گفت: در خصوص آقای احمدی نژاد باید بگویم که ظاهرا ایشان توسط شورای نگهبان تأئید صلاحیت نخواهند شد. چراکه  دور قبل هم تائید صلاحیت نشدند و احتمال دارد در صورت کاندیدا شدن در این دوره نیز تائید صلاحیت نشوند.

وی ادامه داد: در مورد آقای لاریجانی البته هنوز ایشان برای کاندیداتوری ابراز تمایلی نکرده‌اند. کاندیدا شدن ایشان حواشی بسیاری دارد. اینکه  مورد تائید جناح های سیاسی قرار بگیرند و یا نه و همچنین کدام جناح سیاسی، مسائلی است که در خصوص کاندیداتوری ایشان مطرح می‌شود. اما احتمال کاندیدا شدن ایشان وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در خصوص آقای سید حسن خمینی هم من تصور نمی کنم که ایشان کاندیدا شوند. چراکه خود ایشان تمایلی ندارند و از طرفی هم احتمال دارد توسط شورای نگهبان هم تائید صلاحیت نشوند. به دلیل اینکه ایشان مطلقا تجربه ی کار اجرایی در کشور ندارند و کسی باید رئیس جمهور شود که قاعدتا دوره‌های طولانی مدیریت در سطوح عالی داشته باشد. ایشان هیچ زمانی مسئولیت کارهای اجرایی حتی در سطح کوچک هم نداشتند و احتمالا توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت نخواهند شد. ضمن اینکه تصور نمی‌کنم خود ایشان هم تمایلی به کاندیداتوری داشته باشند.

 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر