کد خبر: 100780
A

یک بام و دوهوای سخنگوی قوه قضاییه با پرونده نزدیکان مسئولان/ تفاوت پرونده جهانگیری با عیسی شریفی در چیست؟/ چه زمانی قرار است رسانه ها بدانند"قائم مقام سردار" چه کرده؟

حکم برادرِ معاون اول رئیس جمهور به اتهام ارتکاب جرایم مالی صادر و از سوی قوه قضاییه اطلاع رسانی شد.

یک بام و دوهوای سخنگوی قوه قضاییه با پرونده نزدیکان مسئولان/ تفاوت پرونده جهانگیری با عیسی شریفی در چیست؟/ چه زمانی قرار است رسانه ها بدانند"قائم مقام سردار" چه کرده؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حکم برادرِ معاون اول رئیس جمهور به اتهام ارتکاب جرایم مالی صادر و از سوی قوه قضاییه اطلاع رسانی شد. نکته کمتر گفته شده درباره حکم صادر شده برای مهدی جهانگیری به خاطر اتهاماتی است که در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد علیه وی مطرح شده است. 

همگان به خوبی می دانند اسحاق جهانگیری  آن زمان کاره ای نبود که بخواهد اعمال نفوذی داشته باشد.

محکومیت مهدی جهانگیری به دفعات توسط مسئولان قضایی کشور در جمع خبرنگاران رسانه‌ای شده و در شبکه‌های مختلف صداوسیما نیز با آب‌و‌تاب پخش و تبدیل به ابزاری علیه «دکتر اسحاق جهانگیری» می‌شود تا چهره معاون اول دکتر روحانی در افکار عمومی تخریب شود.

در همین حال، سردار «عیسی شریفی» نیز پس‌از دوازده سال قائم‌مقامی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، به اتهام  ارتکاب جرایم سنگین اقتصادی  که مرتبط با فعالیت او در شهرداری بوده بازداشت شده است. برخی رسانه ها مدعی هستند او  به بیست سال زندان و مجازات مالی محکوم شده است. اما این موضوع در حد "شنیده" یک کانال تلگرامی بی نام و نشان باقی مانده، نه محاکمات او اطلاع‌رسانی می‌گردد و نه هنگام بیان روند قضایی پرونده این شخص (آن‌هم در برابر اصرار خبرنگاران) کوچک‌ترین اشاره‌ای به این‌که نامبرده 12 سال قائم‌مقام و دست راست آقای قالیباف در شهرداری تهران بوده است، نمی‌شود. چرا؟!

انتظار می رود دستگاه اطلاع رسانی و سخنگوی محترم "قوه قضاییه " بدون در نظر گرفتن مسائل قبیله‌ای و جناحی که بر ساختار سیاسی کشور سایه افکنده؛ در خصوص پرونده مبهم؛ عیسی شریفی با توجه به جایگاه او که قائم مقام شهردار تهران بوده اطلاع رسانی نماید. 

باید در نظر داشت که برخی رسانه ها  با این‌که می دانند اسحاق جهانگیری نقشی در اتهامات مطرح شده درباره  برادرش نقشی نداشته است، به‌صرف رابطه‌ی خویشاوندی باید در روند محاکمه برادر مورد تخریب قرار گیرد و بارها نامش در رسانه‌ها ذکر گردد، اما  آقای قالیباف که قائم‌مقامش (فردی که منصوب و قاعدتاً مورد اعتماد خودش بوده و دوازده سال بی‌واسطه زیردست او کار ‌کرده است) مورد کوچکترین اشاره و سؤال منطقی قرار نمی‌گیرد. 

انتظار می رود رئیس مجلسی که مدعی شفافیت آراء است باید به این سوال پاسخ دهد « که آیا وی در دوره فعالیت در  مدیریت شهری از جرایم نزدیک‌ترین فرد به خودتان در طی دوازده سال تصدی شهرداری پایتخت این کشور اطلاع داشته یا نه؟

اگر پاسخ‌ رئیس مجلس انقلابی مثبت است، چرا او را برکنار نکرده و نفر بعداز شما مجبور شد جرایم سنگین مالی وی را به مسئولان عالی نظام گزارش نموده و پرونده‌اش را به قوه قضائیه بفرستد.

انتظار می رود مجلس یازدهم  و مدعی شفافیت درباره جرائم عیسی شریفی و عملکرد شهرداری تهران از رئیس خود سوال پرسیده و تحقیق و تفحص کند. 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر