کد خبر: 100786
A

چه کسی فیلتر می‌کند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که فیلترینگ سیگنال از اپ‌استورهای ایرانی طی روزهای اخیر احتمالا بر اساس نامه‌ای مربوط به سال ۱۳۹۵ بوده است.

چه کسی فیلتر می‌کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی قوه قضاییه در حالی دیروز از مسدودنشدن هیچ پیام‌رسانی در دوره تحول این قوه گفت که کاربران با مسدود شدن پیام‌رسان سیگنال مواجه شده‌اند.

مدتی کوتاه پس از آن که به‌ خاطر سیاست‌های حریم خصوصی جدید واتساپ کاربران ایرانی مثل دیگر نقاط جهان مهاجرت به پیام‌رسان سیگنال را شروع کرده‌اند این پلتفرم زیر تیغ فیلترینگ رفته است.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که فیلترینگ سیگنال از اپ‌استورهای ایرانی طی روزهای اخیر احتمالا بر اساس نامه‌ای مربوط به سال ۱۳۹۵ بوده است.

در آن زمان عبدالصمد خرم‌آبادی، معاونت وقت فضای مجازی دادستان کل کشور در نامه‌ای به شرکت‌ ارتباطات زیرساخت دستور فیلتر چندین اپلیکیشن پیام‌رسان را داده بود که سیگنال نیز یکی از همین پیام‌رسان‌ها بوده است. 

در آن زمان رایزنی وزارت ارتباطات باعث شد این دستور به تعویق بیفتد اما گفته می‌شود طی روزهای اخیر با افزایش استفاده ایرانی‌ها از سیگنال با وجود امنیتش این نامه بار دیگر با پیگیری دادستانی کل کشور به جریان افتاده است./همشهری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر