کد خبر: 100795
A

استفاده از تست مقعدی کرونا در چین

مقام‌های بهداشتی چین در یک منطقه شمالی این کشور که ویروس کرونا در حال گسترش است از تست مقعدی برای تشخیص ویروس فعال استفاده کرده‌اند. بنا به گزارش بلومبرگ، در این تست از یک چوب پنبه آغتشه به محلول استفاده می‌شود که باید دو تا سه‌سانتیمتر داخل مقعد فرو برود و بعد نمونه‌آش برای پیدا کردن ویروس کرونا بررسی می‌کنند.

استفاده از تست مقعدی کرونا در چین

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مقام‌های بهداشتی چین در یک منطقه شمالی این کشور که ویروس کرونا در حال گسترش است از تست مقعدی برای تشخیص ویروس فعال استفاده کرده‌اند.

بنا به گزارش بلومبرگ، در این تست از یک چوب پنبه آغتشه به محلول استفاده می‌شود که باید دو تا سه‌سانتیمتر داخل مقعد فرو برود و بعد نمونه‌آش برای پیدا کردن ویروس کرونا بررسی می‌کنند.

تلویزیون سی‌سی‌تی‌وی اشاره کرده مقام‌های این کشور سواب مقعدی را از ساکنان محله‌هایی با موارد تاییدشده ابتلا به کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند. این در حالی است که افرادی در مراکز تعیین‌شده قرنطینه نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

این روش شامل قرار دادن یک سواب با پنبه آغشته به محلول

نمک با حدود دو تا سه سانتیمتر در مقعد است  تا نمونه مورد بررسی قرار گیرد و ردیابی فعال ویروس انجام شود. 

یک پزشک ارشد بیمارستان یوآن در پکن به تلویزیون دولتی چین گفت روش سواب مقعدی می‌تواند میزان تشخیص افراد مبتلا را افزایش دهد، زیرا آثار ویروس در مقعد بیشتر از دستگاه تنفسی است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر