کد خبر: 100810
A

پورعلی‌گنجی: همه در چین بدون ماسک هستند

مدافع تیم ملی فوتبال ایران از روزهای کرونایی در چین می‌گوید. چین منشا کرونا بود ولی حالا مسئولان این کشور طوری رفتار می‌کنند که انگار همه جهان برایشان خطر هستند. آنها به خوبی توانستند کرونا را مهار کنند و امروز مردم چین در نقاط مختلف کشورشان، بدون ماسک دیده می‌شوند.

پورعلی‌گنجی: همه در چین بدون ماسک هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدافع تیم ملی فوتبال ایران از روزهای کرونایی در چین می‌گوید.چین منشا کرونا بود ولی حالا مسئولان این کشور طوری رفتار می‌کنند که انگار همه جهان برایشان خطر هستند. آنها به خوبی توانستند کرونا را مهار کنند و امروز مردم چین در نقاط مختلف کشورشان، بدون ماسک دیده می‌شوند.

آنها به خوبی توانستند کرونا را مهار کنند و امروز مردم چین در نقاط مختلف کشورشان، بدون ماسک دیده می‌شوند. تصاویری هم که اخیرا از سال نو میلادی در این کشور منتشر شد، گویا هم چیز بود. مردم بدون ماسک در مراکز خرید دیده می‌شدند. چینی‌ها برای مهار کرونا پروتکل‌های سختگیرانه‌ای داشتند. به عنوان مثال مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی که به تازگی وارد چین شده، یک مرحله از قرنطینه خود را سپری کرده است. او برای باشگاه شنژن بازی می‌کند و به همین خاطر راهی آن کشور شده است. او خودش در این باره توضیح می‌دهد: «مرحله اول قرنطینه‌ام امروز و فردا تمام می‌شود. بعد از ورود به چین به قرنطینه رفتم ولی بعد از قرنطینه، راهی شهر شنژن می‌شوم ولی باید یک هفته هم در این شهر در قرنطینه باشم. یعنی دو مرحله قرنطینه شدم در حالی که تست کرونایم منفی بود.»ولی چینی‌ها چطور به خوب توانستند این بیماری را مهار کنند؟ مرتضی پاسخ می‌دهد: «من فکر می‌کنم آنها خیلی زود فهمیدند اولین کار توقف رفت و آمد است. یعنی مردم در خانه‌هایشان ماندند. پروازها کنسل شد و در واقع توانستند روی رفت و آمدها کنترل لازم را داشته باشند. شما وارد هر شهر چین که بشوید باید به قرنطینه بروید. پروتکل‌هایی که در نظر گرفتند باعث شد تا اینقدر خوب کرونا را کنترل کنند.»

او در پایان می گوید: «روزی که من به شنژن رفتم 14 روز قرنطینه شدم. با وجود اینکه تست کرونایم منفی بود. فهمیدم که چقدر سختگیر هستند. همین سختگیری هم باعث شد تا الان مردم این کشور بدون ماسک باشند. به مراکز خرید و به ورزشگاهها می روند در حالی که ماسک نزده اند. این نشان می دهد چین از ویروس کرونا پاک شده است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر