کد خبر: 100821
A

اتهامات متعددی که وزیر ارتباطات باید درباره آن‌ها پاسخ بدهد چیست؟

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: اتهام‌های وزیر ارتباطات به وی تفهیم شده و بیانیه سخنگوی قوه قضائیه منطبق با واقعیت نیست.

اتهامات متعددی که وزیر ارتباطات باید درباره آن‌ها پاسخ بدهد چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ «سیدجمال هادیان» مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: بیانیه سخنگوی محترم قوه قضاییه درباره عدم ارتباط احضار وزیر ارتباطات با اتهام افزایش پهنای باند و استنکاف از دستور کاهش آن، منطبق با واقعیت نیست چرا که مطابق صفحه پنجم اوراق بازپرسی، این اتهامات به آذری جهرمی تفهیم شده است.

صبح روز چهارشنبه اول بهمن ماه خبری مبنی بر احضار وزیر ارتباطات در رسانه‌ها منتشر شد. خبری که حکایت از اعلام جرایم متعدد توسط دادستان کل کشور علیه وزیر ارتباطات داشت.

در متن این خبر آمده بود که «محمدجواد آذری‌جهرمی» به دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علیرغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد، احضار شده است.

همچنین دلیل دیگر احضار وزیر ارتباطات، اجرا نکردن مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPN ها همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی، بوده است.

علاوه بر این جرایم، رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهارنظر او در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰ و ۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر