کد خبر: 100885
A

رابرت مالی نماینده دولت آمریکا در امور ایران شد

 بر اساس اعلام برخی منابع خبری، دولت جدید آمریکا به‌زودی نماینده جدید دولت این کشور در امور ایران را معرفی خواهد کرد.

رابرت مالی نماینده دولت آمریکا در امور ایران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ براساس اعلام برخی منابع خبری، دولت جدید آمریکا به‌زودی نماینده جدید دولت این کشور در امور ایران را معرفی خواهد کرد.

چند منبع خبری بامداد جمعه (به وقت تهران) گزارش داده‌اند «جو بایدن» قصد دارد «رابرت مالی» را به عنوان نماینده دولت آمریکا در امور ایران معرفی کند.

بر اساس گزارش العالم، برخی منابع به پایگاه Diplomatic گفته‌اند دولت جو بایدن پنجشنبه یا جمعه (به وقت محلی) انتصاب رابرت مالی به این سمت را اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو منبع مطلع نوشته دولت بایدن قصد دارد مالی را برای این سمت معرفی کند. یکی از این منابع گفته انتصاب رابرت مالی پنجشنبه یا جمعه (به وقت واشنگتن) اعلام خواهد شد.

رابرت مالی که در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی در امور مربوط به غرب آسیا و آفریقای جنوبی بود در حال حاضر ریاست «گروه بین‌المللی بحران» را بر عهده دارد.

پایگاه صهیونیستی «جوئیش‌اینسایدر» نخستین رسانه‌ای بود که در اوایل ماه جاری خبر تصمیم دولت بایدن برای انتصاب مالی به این سمت را منتشر کرد.

انتشار این خبر با واکنش‌های بسیار گسترده در آمریکا مواجه شد. مخالفان برجام، انتصاب رابرت مالی را مماشات در برابر ایران می‌دانند و در مقابل، موافقان این توافق هسته‌ای می‌گویند رابرت مالی می‌تواند سیاست شکست‌خورده آمریکا در قبال ایران را به مسیر صحیح برگرداند.

در همین راستا پایگاه پولیتیکو گزارش داده تصمیم بایدن در این زمینه به ایجاد یک «جنگ نیابتی» در واشنگتن در خصوص سیاست‌ها در قبال ایران منجر شده و مخالفان برجام، نفرتشان از این توافق را به رابرت مالی فرافکنی می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر