کد خبر: 100915
A

اسرائیل دلیل به صدا درآمدن آژیر در تهران را به پای خودش نوشت

شبات شالوم ( در زبان عبری به معنی شنبه بخیر) است. اصطلاحی برای پایان مکالمه بین دو نفر است. خصوصاً در ارتباطات رادیویی که در آن بیانگر این است که شخصی صحبت خود را تمام می کند و انتظار پاسخ از طرف دیگر را ندارد.

اسرائیل دلیل به صدا درآمدن آژیر در تهران را به پای خودش نوشت

به گزارش دیده بان ایران؛ شب گذشته و در جریان به صدا در آمدن صدای آژیر خطر در نواحی غربی شهر تهران و به دنبال آن انتشار خبر عدم فرود یک هواپیمای ترکیه‌ای در فرودگاه امام خمینی، با حواشی متعددی همراه شد و برخی از سقوط یک هواپیما در یکی از فرودگاه های تهران خبر دادند. این در حالی است که با روشن شدن هوا مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد:خبر احتمال سقوط پرواز ترکیش ایر به هیچ وجه صحت ندارد و خلبان این شرکت هواپیمایی تصمیم به فرود نیامدن در این شرایط جوی نامساعد گرفته است.

او گفت: در چنین شرایطی تنها خلبان است که می تواند بر اساس قانون تصمیم بگیرد که می تواند فرود بیاید یا خیر و به دلیل شرایط جوی نامساعد و وجود ابر های خطرناک CB این خلبان تصمیم گرفته که به سمت باکو برود و اعلام کرد که پس از مساعد شدن آب و هوا دوباره به فرودگاه امام خمینی باز خواهد گشت.

اما حمید رضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران در همین رابطه و در تشریح انتشار اخباری مبنی بر شنیده شدن صدایی همانند آژیر در غرب تهران که در برخی رسانه ها منتشر شده است، گفت: سیستم صوتی یکی از سازمان ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده که همین موضوع موجب شنیده شدن این صدا در آن منطقه شده است.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم در تماس با شبکه خبر گفت: به‌علت نفوذ آب پس از بارش شدید باران به یک مجموعه‌ای، صدای آژیر آنجا فعال شده است. چیز خاصی نیست و مردم خیال‌شان راحت باشد"

اما در این بین "مارک دوبوویتز" مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در توییترش به زبان عبری نوشتم: شبات شالوم انجام و خارج شد. (احتمالاً اشاره به خبر یه صدا درآمدن آژیر در تهران)

گفتنی است شبات شالوم ( در زبان عبری به معنی شنبه بخیر) است. اصطلاحی برای پایان مکالمه بین دو نفر است. خصوصاً در ارتباطات رادیویی که در آن بیانگر این است که شخصی صحبت خود را تمام می کند و انتظار پاسخ از طرف دیگر را ندارد.

با این اوصاف به نظر می رسد که دولت اسرائیل قصد دارد علت به صدا درآمدن آژیر را به انجام عملیاتی از سوی کشور علیه ایران اعلام کند.

 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر